افتتاحیه المپیاد ورزشی زندانیان در زندان مرکزی شیراز/ افتتاحیه‌ای که شاد، پرنشاط و پرانرژی برگزار شد
ششمین المپیاد ورزشی زندانیان در زندان مرکزی شیراز

مراسم افتتاحیه ششمین المپیاد ورزشی زندانیان مرد زندان مرکزی شیراز با حضور مسئولین زندان‌های فارس، رئیس انجمن‌های ورزشی استان و رئیس کمیته دارت کشور و تعدادی از زندانیان در سالن تربیت اداره کل زندان‌ها برگزار شد. این مراسم در اندرزگاه نسوان نیز با حضور مسئولین مرتبط به انجام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های فارس در آیین افتتاحیه این مراسم گفت: فعالیت های ورزشی در همه اماکن ورزشی به گونه ای است که فرصت برای همه برابر است و از ورزش به عنوان ابزاری برای درمان زندانیان و دوری آنان از افسردگی و انزوای اجتماعی استفاده می شود.

علی اکبر منصوری افزود: علت رفتار بزهکارانه و انحراف اجتماعی برخی افراد در حقیقت در اختیار نداشتن فرصت مناسب برای فعالیت های ورزشی است که برگزاری المپیاد در زندان ها این فرصت را در اختیار جامعه هدف ما در زندان ها قرار می دهد تا توانایی های خود را به نمایش بگذارند و به سلامت روح و روان خود کمک کنند.

وی اظهار داشت: فعالیت های ورزشی در زندان علاوه بر اینکه در کاهش جرم و بزهکاری تاثیر دارد بر سلامت جسمانی، روانی و عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان و کاهش خشونت و رفتارهای پرخاشگرانه نیز تأثیر بسزایی دارد.

رئیس انجمن های ورزشی استان فارس و رئیس انجمن دارت کشور نیز گفت: انجام برنامه های ورزشی برای زندانیان ضروری است چرا که هم در سلامت جسم و هم سلامت روح آنان اثرات مثبتی دارد و از همه کسانی که این برنامه های فرهنگی و تربیتی را برای زندانیان انجام می‌دهند تشکر می کنیم.

کامبیز ایوب زاده افزود: افتتاحیه مسابقات ورزشی زندانیان در زندان مرکزی شیراز همچون سایر افتتاحیه های ورزشی، شاد پر نشاط و پرانرژی است و موج مثبتی در ورزشکاران آغاز شده است و تداوم این برنامه ها باعث کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کاهش افسردگی می شود.

وی اضافه کرد: زمانی که این زندانیان، شادی و نشاط داشته باشند این شادی و نشاط و شور و هیجان علاوه بر این که برای خودشان مفید است در ملاقات‌هایی که با خانواده هایشان دارند نیز بسیار موثر است و به نوعی حال آنان را خوب می کند و بار تحمل فشارهای عصبی کمتر و تاب‌آوری آنان آسانتر می‌شود.

رئیس انجمن های ورزشی استان فارس اظهار داشت: ورزش در بازسازی شخصیت زندانیان موثر است و در بازگشت از زندان پس از آزادی این افراد دیگر انسان های افسرده و پریشان نیستند.

ایوب زاده یادآور شد: برای اینکه زندانیان بتوانند در فعالیت های فرهنگی و ورزشی شرکت کنند اولین قدم این است که خود زندانی مشتاق به شرکت در برنامه های ورزشی باشد و برای بازسازی شخصیت خود تلاش کند و فصلی نو و نگاهی نو در زندگی خود ایجاد کند.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که کمیته ای تشکیل شود و ورزشکاران المپیکی به عنوان عضو افتخاری و مددکار در زمینه اخذ رضایت شاکی و فراهم کردن شرایط آزادی زندانیان در ابعاد مالی و برگزاری جشن‌های گلریزان با مجموعه زندان ها همکاری داشته باشند. با این جمع پیشکسوتان ورزشی مطمئناً زمینه خیر و برکت در استان فراهم و زمینه کاهش جمعیت کیفری هم مهیا می شود.

رئیس کمیته دارت کشور اظهار داشت: فرد زندانی فطری و ذاتی زندانی متولد نشده است بلکه در اثر عدم کنترل خشم و یک تصمیم اشتباه باعث شده از یک فرد کاملا عادی به یک قاتل تبدیل شود و یک خانواده از هم بپاشد و فرزندان و خانواده آن فرد دچار آسیب و بزه های اجتماعی شوند.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم با کارآفرینی های ورزشی، تولیدات ورزشی که در زندان ها تهیه می شود را به جامعه عرضه کنیم تا علاوه بر اینکه زمینه اشتغال زندانی فراهم می‌شود درآمد خوبی هم برای زندانیان و خانواده آنان فراهم شود.

آیین افتتاحیه ششمین المپیاد ورزشی زندانیان زن نیز با حضور لیلا دولت آبادی فراهانی نائب رئیس هیأت ورزش های همگانی استان فارس و عضو فدراسیون ورزش های همگانی و فریبا افشون رئیس هیأت ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی استان فارس در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز در رشته های دارت، والیبال، طناب کشی، طناب زنی، داژبال، بدمینتون برگزار شد.

نائب رئیس هیأت ورزش های همگانی استان فارس و عضو فدراسیون ورزش های همگانی گفت: تربیت بدنی و ورزش به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای اصلاحی و تربیتی می باشد.

لیلا دولت آبادی فراهانی اظهار داشت: ورزش علاوه بر اثرات عمومی و همگانی، نقش مهمی در پرکردن اوقات فراغت و جلوگیری از فقر حرکتی و پیشگیری و کاهش آسیب های پرخطر دارد و اگر برنامه های تربیت بدنی و ورزشی با مدیریت صحیح و دقیق در زندان ها اجرا شود اثرات بسیار زیادی را در برخواهد داشت و به بازاجتماعی کردن زندانیان کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است ششمین المپیاد ورزشی زندانیان همزمان با سراسر کشور در زندان مرکزی شیراز و زندان های استان آغاز شده است و به مدت 10روز ادامه دارد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha