المپیاد ورزشی زندانیان سراسر کشور کلید خورد/ حمایت «کمیته بین‌المللی المپیک» از یک رویداد پرنشاط ملی

دوره ششم «المپیاد ورزشی زندانیان مرد و زن سراسر کشور» با رقابت 70 هزار مددجو در مراکز تأمینی و تربیتی کشور در دستور برگزاری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ششمین «المپیاد ورزشی زندانیان مرد و زن سراسر کشور» به همت سازمان زندان‌ها و با برگزاری در همه مراکز تأمینی و تربیتی کشور آغاز به کار کرد.

این رویداد سراسری هم‌اکنون با حضور بالغ بر 70 هزار مددجو و در قالب 15 رشته مختلف و متنوع درحال برگزاری است و قرار است اختتامیه نمادین آن نیز با حضور مسئولین و چهره‌های ورزشی کشور در اواخر آبان‌ماه به میزبانی مشهد مقدس به انجام برسد.

در این دوره «کمیته ملی المپیک»، «وزارت ورزش و جوانان» و سایر «فدراسیون‌های ورزشی» بویژه در حوزه اجرا و بکارگیری کارشناسان و داوران، المپیاد ورزشی زندانیان سراسر کشور را همراهی می‌کنند.

نکته حائز اهمیت درمورد دوره ششم، حمایت «کمیته بین‌المللی المپیک» (IOC) از این المپیاد است که قرار است در حوزه آموزش، تبلیغ و بخش‌‎های دیگر پشتیبان این رویداد پرنشاط و حقوق بشری باشد و این حمایت همچنان ادامه خواهد یافت. پوستر رسمی این رویداد ملی نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است اولین دوره «المپیاد ورزشی زندانیان مرد و زن سراسر کشور» در سال 1396 دایر شد و بطور مستمر هرساله به مدت یک ماه در مراکز تأمینی و تربیتی و با استقبال مددجویان در دستور برگزاری قرار دارد.

فوتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، کشتی، ورزش‌های زورخانه‌ای، ورزش‌های همگانی، بازی‌های بومی و محلی، کبدی، دارت، فوتبال دستی، شطرنج، اسکواش و ... از رشته‌هایی است که مددجویان در قالب این المپیاد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha