استفاده از پابند الکترونیک از مصادیق تحقق کاهش هدفمند جمعیت کیفری است
اکبرپور-مدیرکل دفتر نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندانهای کشور

دکتر اکبر پور در حاشیه شورای اداری اداره کل زندانهای خوزستان گفت: به همت مدیرکل و همکاران در استان خوزستان مراکز جامع و مناسبی من جمله مرکز نظارت الکترونیک زندانهای استان در اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، مدیرکل دفتر نظارت الکترونیک و نظام نیمه آزادی سازمان زندانهای کشور به دفتر خبر روابط عمومی زندانهای استان گفت: به همین منظور به دستور رییس محترم سازمان زندانها توفیق حاصل شد در خوزستان حضور پیدا کنیم و با همکاران دیدار داشته، نسبت به افتتاح مراکز نظارت الکترونیک، خدمات اجتماعی و دادرسی الکترونیک زندانها اقدام نماییم.همچنین در جلسه آزاد سازی زندانیان غیر عمد نیز حضور پیدا کردیم که البته محور ماموریت ما افتتاح مرکز نظارت الکترونیک بوده است.

اکبرپور افزود: در اولویتهائی که ریاست محترم سازمان زندانها تبیین فرمودند، اولویت دوم کاهش جمعیت کیفری است، تحقق بخشی از این اولویت مهم منوط به استفاده از سازکارهای هوشمند و تکنولوژی روز ، مانند زندانهای هوشمند در برنامه های ماست، یکی از این ابزارها بحث استفاده زا پابند الکترونیک است، با این اتفاق زندانیانی که حضورشان در جامعه خطری ندارد و می توانند از فرصت حضور در کنار خانواده و جامعه برای جبران مافات عمل هم استفاده کند، کاهش جمعیت کیفری از این رویکرد می تواند فضای نگهداری سایر زندانیان را که باید در زندان نگهداری شوند افزونتر سازد و خدمات اصلاحی و تربیتی هم بالقوه برای این زندانیان اعمال می شود.

این مقام مسئول در سازمان زندانهای کشور تصریح داشت: در سند تحول قضائی، ماموریت ششم که راه کارهای متعددی را برای سازمان زندانها ترسیم کرده، بحث کاهش جمعیت کیفری و موضوع اصلاح و تربیت مجرمان را مورد اشاره قرار داده که استفاده از پابند الکترونیک ظرفیتها این اهداف را فراهم می سازد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نظارت الکترونیک و نظام نیمه آزادی زندانهای خوزستان ، مرکزی بسیار خوب، مجهز و مرتب است افزود: مهمتر از این ها تعامل خوب مدیرکل زندانهای استان با دستگاه قضائی است و حمایت رییس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان خوزستان که تاکیدات مؤثری بر استفاده حداکثری از پابند الکترونیک برای زندانیان واجد شرایط دارند و در نشست کوتاهی که با عزیزان داشتیم از این امر حمایت کردند، این نوید بخش فعالیت مرکز پایند الکترونیک خوزستان بعنوانی مرکزی فعال و پیشرو در آینده خواهد بود.

در نشست شورای اداری اداره کل زندانهای خوزستان که با حضور مدیران کل دفاتر نظام نیمه آزادی و اقدامات حمایتی سازمان زندانها همراه بود، مدیران زندانها و مسئولان مددکاری زندانها به بیان نظرات خود پرداختند که مقامات سازمانی ، راهکارهای لازم را ارائه داشتند.

گفتنی است در مراسمی با حضور مقامات ارشد قضائی استان، مدیرانی از ستاد سازمان زندانهای کشور، مدیرکل زندانها، قضات عالی رتبه استان و... ساختمان شماره 2 اداره کل زندانها شامل مرکز نظارت الکترونیک و مرکز خدمات اجتماعی و اقدامات حمایتی این استان بدست مدیرکل نظارت الکترنیک و نمیه آزادی سازمان زندانها افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha