پرداخت وام 150 میلیون تومانی کمیته امداد به خانواده زندانیان استان کرمان
بازدید مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از زندان مرکزی کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن بازدید از زندان مرکزی کرمان در گردهمایی مشترک با مدیرکل زندان‌های استان، مدیر و روسای زندانها، مدیران عامل انجمن حمایت زندانیان استان و ۳۷ تن از روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در راستای توانمندسازی خانواده زندانیان، تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، این گردهمایی با حضور، مدیرکل زندانهای استان، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل، مدیر و رؤسای زندان‌های تابعه، مدیرکل و ۳۷ نفر از رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کرمان و مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان استان، در سالن شهید سلیمانی اداره‌کل زندان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان، ضمن اشاره بر اولویت‌های سازمان زندان‌ها، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت سازمان زندان‌ها، حمایت از خانواده زندانیان است که اگر این حمایت‌ها نباشد، موجب بروز آسیب‌هایی چون بزه و ورود اعضای دیگر خانواده زندانیان به زندان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، توضیحاتی در خصوص بهتر شدن تعامل زندان‌ها با کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در زمینه‌هایی چون تهیه جهیزیه، اشتغال‌زایی، درمان، توزیع بسته‌های معیشتی، ساخت مسکن، ودیعه مسکن و دیگر فعالیت‌های حمایتی ویژه خانواده زندانیان، تعامل بیشتری داشته باشیم.

عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، با اشاره به بازدید از زندان مرکزی کرمان و مثبت دانستن فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان، گفت: هدف و سیاست مشترک کمیته امداد و اداره زندان‌ها در راستای توانمندسازی زندانیان و خانواده آنهاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، در راستای خدمات مربوط به خانواده زندانیان، گفت: علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمانی، تهیه جهیزیه، پرداخت ماهانه 400 تا 700 هزار تومانی اجاره‌بها به خانواده زندانیان، تسهیلات حمایتی مانند پرداخت وام 50 تا 150 میلیون تومانی جهت اشتغال، پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی ودیعه مسکن و مواردی از این قبیل طرح و مورد تصویب قرار گرفت.

وی درخصوص همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت وام‌ به خانواده زندانیان، گفت: در صورت امکان سعی خواهیم کرد اقساط وام‌ها از مستمری ماهیانه آنها کسر شود.

عسکری‌نژاد، بر تعامل و هم‌افزایی زندان‌ها، انجمن حمایت و کمیته امداد تأکید کرد و افزود: رؤسای کمیته امداد به همراه مددکاران، باید حداقل یک بار در ماه با سرکشی و حضور در منزل زندانیان، مشکلات خانواده‌ زندانی را بررسی و در جهت حل آن تلاش کنند.

در ادامه دیگر اعضاء حاضر در جلسه، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و پیشنهاداتی در خصوص بهتر شدن این فعالیت‌ها از جمله ودیعه مسکن، سرویس مدارس، هزینه تحصیل، تهیه جهیزیه، مشاوره، اشتغال زندانیان، حمایت‌های پس از آزادی زندانیان، تسهیلات مسکن و اشتغال، ضمانت تسهیلات و... پرداختند.

در پایان حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت، مصوبات فوق در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری بهتر تنظیم و به امضاء طرفین خواهد رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha