60 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین از زندان‌های خوزستان آزاد شدند

60 زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های خوزستان طی مراسمی با حضور مقامات ارشد قضائی، مدیران‌کل نظام نیمه آزادی و خدمات حمایتی سازمان زندانها، مدیرکل زندان‎ها و جمعی از خیرین استان، به همت ستاد دیه و با کمک خیرین آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای خوزستان، در این مراسم مدیرکل زندانهای خوزستان با تقدیر از مدیرعامل ستاد دیه استان و خیرین گفت: این زندانیان که امروز آزاد می شوند، به برکت اندیشه مطهر شهید والامقام سید اسد الله لاجوردی که موسس ستاد دیه بوده اند، فرصت بازگشت به جامعه را یافته اند و ضمن صلوات به روح پر فتوح آن شهید عزیز، از خیرین که بانی این رخداد خیر و خداپسندانه هستند قدر دانی می کنم.

آزادی 60 زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای خوزستان

غلامرضا روشان تصریح داشت: مجلسی که در آن همه دست بدست هم دهند و انسان گرفتاری را بجات دهند و به خانواده برسانند، مجلس خداست ، لذا این رخداد را یک توفیق ارزشمند در عرصه خدمت به انسانها میدانیم.

خبر افتتاح ساختمان شماره 2 اداره کل زندانها

خبر افتتاح سایتهای دادرسی الکترونیک زندانهای استان

وی گفت: هم اکنون 184 پرونده زندانی جرایم غیر عمد در استان وجود دارد که امروز 60 نفر از این زندانیان آزاد می شوند 124 نفر دیگر موجودی است ، در این ارتباط شکات مبالغ بالائی را می بخشند که به مناسبت امروز ، شاکیان یک میلیارد و 120 میلیون تومان بخشیده اند، قبول اعسار از سوی مراجع محترم قضائی بالغ بر 10 میلیارد و 400 میلیون تومان تومان بوده ، 15 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارایه شده و با سایر اقدامات توانسته ایم شاهد این اقدام خیر باشیم.

مدیرکل زندانهای خوزستان با بیان اینکه امروز شاهد دو رخداد دیگر در عرصه توسعه قضائی ، زندانبانی اسلامی و پیگیری سیاستهای تحولی و تعالی محور می باشیم، گفت: توسعه و سازماندهی مرکز نیمه آزادی ، مرکز خدمات اجتماعی، سایتهای دادرسی الکترونیک در زندانها هستیم ، افزود: تمام این اقدامات در راستای خدمت به مردم و تعمیق و توسعه مبانی حقوق شهروندی زندانیان ارائه شده است.

غلامرضا روشان در خاتمه تصریح داشت: با برنامه ریزی ای که با ستاد دیه استان داشته ایم به برکت کمکهای خیران، تا پایان سال شاهد آزادی زندانیان موجود جرایم غیر عمد از زندانهای استان خواهیم بود.

آزادی 60 زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این آیین با استناد به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه یاری کنید تا یاری شوید گفت: کار بزرگ را شکات پرونده ها انجام داده اند که یا از دیه گذشت کرده اند و یا از کل یا بخشی زا طلب خود چشم پوشی نموده اند .در پرتو همین اقدامات ارزشمند بوده که از آغاز سال جاری تا کنون 190 زندانی جرایم غیر عمد از زندانها آزاد شده اند که این به برکت کمکهای انسانی خیر و نیکو کار و با تلاش ستاد دیه استان میسر شده است.

علی دهقانی افزود: با اشاره به افتتاح چند سامانه قضائی-حمایتی و خدماتی در اداره کل زندانها افزود: روند استفاده از پایند الکترونیک توسعه خواهد داشت،ضمن اینکه با فراهم شدن امکانات لازم، من بعد بجز موارد محدود و خاص، تمام اعزام بدرقه های زندانیان بصورت برخط و الکترونیک انجام می شود.

حجت الاسلام هاشم نیا مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان نیز گفت: 190 نفر از آغاز سال تا کنون از زندان آزاد دشه اند. این 60 نفر در شرف آزادی تیزمبلغ 15 میلیارد تومان بدهی داشته اند که مجموعا با آورده خانواده ها، اعطای وام بانکی ، گذشت شکات و کار قضایی حدود 13 میلیارد تومان تامین شد، ستاد دیه استان نیز مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض اعطای نموده است .

آزادی 60 زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای خوزستان

گفتنی است در ادامه این مراسم، 60 زندانی جرایم غیر عمد، با کمک خیرین و پس از بدرقه مسئولین قضایی و سازمانی حاضر با کلام ا...مجید و شاخه گل، آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

انتهای خبر/

آزادی 60 زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای خوزستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha