افتتاح همزمان مراکز دادرسی الکترونیک در زندان‌های خوزستان

طی مراسمی با حضور مقامات ارشد قضائی استان، مدیرکل دفتر نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیک و مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی و خدمات اجتماعی ستاد سازمان زندانها، مدیر کل و مسئولین اداره کل زندانها در زندان سپیدار اهواز ؛ سایت های دادرسی الکترونیک زندانهای سپیدار و ندامتگاه های مرکزی اهواز و ماهشهر(از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس) افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان ؛ غلامرضا روشان مدیرکل زندانهای خوزستان در این مراسم گفت: با حمایت رییس کل دادگستری استان و معاونت توسعه و فن آوری های این دادگستری کل در تامین تجهیزات ،امروز شاهد افتتاح سه سایت دادرسی الکترونیک هستیم ، با این اتفاق رشد 54 درصدی در سامانه های مربوطه حادث شده و می توان به مرحله بر خط شدن تمامی دادرسی های قضائی در زندانها وارد شد.

افتتاح همزمان  مراکز دادرسی الکترونیک در زندانهای خوزستان

دکتر علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این ارتباط گفت: راه‌اندازی مجموعه های دادرسی الکترونیکی زندانیان در زندانهای استان، گامی در راستای کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در وقت و دسترسی آسان تر قضات به زندانیان برای انجام کار تحقیقاتی و رفع ابهامات در پرونده هاست .

این مقام ارشد قضائی تصریح داشت: اعزام و بدرقه زندانی و خروج وی از زندان و موارد مرتبط، می تواند مشکلات و چالشهائی را بدنبال داشته باشد، بنابر این دادرسی الکترونیک هم موجب دسترسی سریع قضات به زندانی است و هم از این حق زندانی که باید دفاعیات و موضوعات پرونده خود را به مرجع قضائی ارایه کند، صیانت می کند پس دادرسی الکترونیک موجب صیانت از حقوق زندانی نیز خواهد بود.

افتتاح همزمان  مراکز دادرسی الکترونیک در زندانهای خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به رشد 54 درصدی مراکز و سامانه های دادرسی الکترونیک گفت: از این پس می توان تمام موارد اعزام و بدرقه زندانیان و دادرسی های آنان را بجز موارد بسیار محدود و خاص بصورت الکترونیکی دنبال نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha