کتابخوانی در زندان‌ها را امتیاز و مشوقی برای زندانیان می‌دانیم

علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران گفت: تحقق کتابخوانی در زندان‌ها علاوه برکاهش تنش‌ها در زندان می‌تواند عاملی برای تشویق افراد محبوس باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل زندان‌های استان مازندران، علی استادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مازندران گفت: یکی از راه‌های اصلاح مجدد زندانیان راه اندازی و فرآهم آوری امکانات حرفه ای علمی، فرهنگی و هنری در فضای حبس است و زندانیانی که سرگرم این چنین فعالیت های اجتماعی باشند دیگر به راه‌های خطا و اشتباه فکر نمی‌کنند و حتی بعد از آزادی و بازگشت به جامعه فرد مفید و سالمی خواهند بود.

وی همچنین ادامه داد: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌ها علاوه بر تاثیرات مثبت بر زندانیان می تواند به عنوان عامل تشویقی برای زندانیان لحاظ شود.

استادی تجهیز کتابخانه‌های زندان را گام موثری برای اصلاح زندانیان دانست و گفت: تا شش ماه دوم سال 1401 بیش از 40 هزار کتاب در 26 کتابخانه زندان های مازندران موجود است.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران همچنین به ظرفیت باشگاه کتابخوانی در زندان‌های مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از 200 باشگاه کتابخوانی فعال در زندان های مازندران وجود دارد که بالغ بر 3500عضو در کتابخانه‌های زندان مشغول مطالعه هستند.

استادی گفت: سوادآموزی به زندانیان و ادامه تحصیلات تکمیلی دانش‌آموزان و دانشجویان از مواردی هستند که در زندان ها انجام می شود تا از این طریق نرخ بازگشت بزهکاران به زندان را کاهش دهیم.

انتهای خبر/