مرکز نظارت الکترونیک و مرکز خدمات حمایتی و اجتماعی زندان‌های خوزستان افتتاح شد

در مراسمی با حضور مقامات ارشد قضائی استان و مدیرانی از ستاد سازمان زندانهای کشور،ساختمان شماره 2 اداره کل زندانهای خوزستان شامل مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج و مرکز نظارت الکترونیک اداره کل زندانهای استان بدست دکتر اکبر پور مدیرکل نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندانهای کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، رییس کل دادگستری خوزستان در آیین رونمایی این چهار طرح با ابراز خرسندی از اجرای طرح‌های فناورانه در امور قضایی و ندامتگاه‌های خوزستان، گفت:یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری ، استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان است که خوشبختانه اجرای این طرح سبب شده زندانیان با استفاده از این ابزار در کنار خانواده، به فعالیت اقتصادی و مجاز روزانه خود نیز بپردازند ولی تحت نظارت باشد و محدوده آزادی زندانی را نیز مقام قضایی تعیین می کند.

افتتاح مرکز نظارت الکترونیک  و  مرکز خدمات حمایتی و اجتماعی اداره کل زندانهای خوزستان افتتاح شد

دکتر علی دهقانی یادآور شد: پابند الکترونیکی شامل زندانیان خطرناک، مرتکبان جرایم خشن و سرقت مسلحانه که می تواند امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند نخواهد شد.

رییس کل دادگستری خوزستان در ادامه بر بهره گیری از پابندهای الکترونیکی که شامل زندانیان با جرایم کم و غیرخطرناک خواهد بود اشاره کرد و افزود:استفاده از پابند الکترونیکی به نظر و رای قاضی بستگی دارد، ظرفیت فراهم شده در مراکز نظام نیمه آزادی یا نظارت الکترونیک این فرصت را فراهم ساخته تا قضات در خصوص مجرمانی که در آستانه صدور حکم حبس قرار دارند را نیز در صورت واجد شرایط بودن، مستقیما به مرکز نظارت الکترونیک معرفی نماید که این خود کاهش نرخ ورود به زندان ها را بدنبال دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در خوزستان افزود : تاسیسات ارفاقی ظرفیتی است در اختیار قضات ، این ظرفیت برای افرادی که به سبب اهمیت جرم و صیانت از امنیت و آسایش مردم در مواجه مجرمان باید در زندان نگهداری شوند، بالفعل نمی شود و از امتیازات برخوردار نمی شوند، اما برای سایر زندانیان که آثار اصلاح و تربیت در آنها مشهود، با نظر مسئولین ذیربط در زندان، قضات اجرای احکام، ناظر زندان ، قضات مربوطه این تسهیلات بصورت قانونمند به فرد اعطا می شود .

رییس کل دادگستری خوزستان با ابراز خرسندی از توسعه مرکز نظارت الکنرونیک به شکلی بسیار مناسب و شایسته در زندانهای استان، پیشنهاد داد که مدیریت کشوری این مجموعه در سازمان زندانها، الگوها و روشها و فرایندهای هوشمندانه این سامانه را مستمرا ارتقا دهد و دقت و اشراف 24 ساعته آن را فراگیرتر سازد.

افتتاح مرکز نظارت الکترونیک  و  مرکز خدمات حمایتی و اجتماعی اداره کل زندانهای خوزستان افتتاح شد

مدیرکل زندانهای استان خوزستان هم در آیین افتتاح این پروژه گفت: این ساختمان با استقرار دو مرکز خدماتی، حمایتی و مشتری مدار گامی مهم در راستای خدمت رسانی به مردم در دوره تحولی و تعالی می باشد تا مراجعین در اسرع وقت و در مکانی مناسب، خدمات مورد تقاضای خود را دریافت نمایند.

غلامرضا روشان کاهش جمیعت کیفری را راهبرد دستگاه قضایی بیان کرد و افزود: کنترل و کاهش جمعیت کیفری زمینه را برای کارهای فرهنگی و تربیتی در زندان ها فراهم خواهد کرد و مرکز نظارت الکترونیک این مهم را موجب می گردد.

به اذعان مقامات سازمانی حاضر در این آیین، مرکز نظارت الکترونیک زندانهای خوزستان مجهزترین و مکانیزه ترین این مراکز در بین ادارات کل زندانها می باشد.

در این مراسم دکتر علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان، قاضی جعفری چگنی دادستان مرکز استان ، ذبیدی نیا-امانت-رضوی-باوی و مرادی ؛ معاونین قضائی رییس کل دادگستری استان ، جمعی از مقامات قضائی مرکز استان و شهرستانها ،دکتر اکبر پور مدیرکل دفتر نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندانهای کشور ، دائی مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی و اجتماعی، دکتر حاج محمدی مدیرکل دفتر فنی و مهندسی سازمان زندانهای کشور ،روشان مدیرکل زندانهای استان و ... حضور داشتند.

انتهای خبر/

افتتاح مرکز نظارت الکترونیک  و  مرکز خدمات حمایتی و اجتماعی اداره کل زندانهای خوزستان افتتاح شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha