اداره‌کل زندان‌های لرستان و دانشگاه لرستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دوجانبه، به امضای رئیس دانشگاه لرستان و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان لرستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک دوجانبه، به امضای علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان و عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان لرستان رسید.

این تفاهم‌نامه، هم‌زمان با اولین روز برپایی نمایشگاه «هزاران راه نرفته» که روز یکشنبه، ۱۵ آبان‌ماه با حضور برخی مدیران استانی در ساختمان دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و مدیریت و اقتصاد دانشگاه لرستان، افتتاح شد به امضای طرفین رسید و مبادله شد.

از جمله مفاد همکاری بین دانشگاه لرستان و سازمان زندان‌های استان لرستان، بخش مربوط به مراکز مشاوره است.

کشوری مدیر کل زندان های لرستان که به عنوان یکی از سخنرانان مراسم در جمع مدیران دستگاه های شرکت کننده و رئیس و دانشجویان دانشگاه لرستان ضمن تقدیر و تشکر از این حرکت دانشگاه لرستان نسبت به موضوعات چالش دار جامعه چنین گفت:آنچه در یک محفل علمی و دانشجویی می شود درباره زندان عنوان کرد این است که آنچه سرگذشت یک فرد را به زندان ختم می کند مسائل و موضوعات اجتماعی است.اگر ما ورود تحقیقی به موضوعات و مسائلی که در دل زندان استخراج می شود نداشته باشیم قطعا در آینده با مجرمین بیشتری سرو کار خواهیم داشت و موثر در قطع کردن زنجیره جرم و جنایت نخواهیم بود.

وی اضافه کرد .کسانی که درگیر زندان می شوند نیازمند مشاوره هستند .ما باید علل و عواملی که باعث شده است فرد مجرم شناخته شود و نگرانی های فرد رانسبت به خانواده ،آینده خود و جامعه را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.و هم اینکه باید با کار تحقیقی جامه را محیای پذیرش فرد مجرم کنیم و این باور را به جامه بقبولانیم که فرد مجرم تا ابد در زندان نیست و نخواهد بود و دیدگاه جامعه را نسبت به فرد بتوانیم تغییر دهیم تا جامعه راحت تر بتواند با زندانی پس از آزادی ارتباط برقرار کند.

کشوری با اشاره به اهمیت مراکز مشاوره ای در زندانها تصریح کرد:ما چهار مرکز مشاوره ای در زندانهای استان داریم که دوتا از آنها در مرکز استان ،یکی اردوگاه حرفه آموزی خرم آباد یا همان زندان پاسیلون ودیگری زندان مرکزی خرم آباد می باشد و دوتای دیگر در شهرستانهای بروجرد و درود هستند و کار مشاوره برای زندانیان را انجام می دهند.

دانشگاه لرستان و زندان‌های استان لرستان براساس تفاهم‌نامه مشترک، قصد دارند همکاری‌های دوجانبه تخصصی خود در زمینه مشاوره‌ها را گسترش بدهند و از ظرفیت‌های همدیگر به‌ویژه ظرفیت‌های علمی دانشگاه لرستان استفاده کنند تا کیفیت فعالیت‌ها و روش‌های مشاوره‌ای، ارتقا یابد.

یادآور می‌شود، مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان با همکاری سازمان‌هایی همچون بهزیستی، آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، نمایشگاه هزاران راه نرفته را برپا کرده است تا هرچه بیشتر، دانشجویان دانشگاه لرستان با خدمات مشاوره‌ای تخصصی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و روانی و موضوعاتی همچون پیشگیری از اعتیاد، آشنا شوند.

انتهای خبر/