کارگاه خیاطی در زندان مرکزی شیراز راه‌اندازی شد

کارگاه آموزشی و تولیدی خیاطی به مساحت 450 متر مربع در سوله اندرزگاه تلاش زندان مرکزی شیراز و با همکاری بنیادتعاون زندانیان فارس راه اندازی و به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: در کارگاه خیاطی اندرزگاه تلاش، تعداد 27 دستگاه چرخ خیاطی راسته دوز، 3 دستگاه چرخ خیاطی سردوز، 2 دستگاه دکمه و مادگی زن و سایر تجهیزات جانبی موجود می باشد.

روح اله رضایی دانا افزود: در حال حاضر تعداد20 نفر زندانی آموزش‌های کامل را دیده و تعدادی از زندانیان نیز تحت آموزش هستند و با افزایش تعداد نفرات زندانی شاغل، تعداد چرخ های خیاطی بیشتری نیز به کارگاه اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: زندانیان شاغل بر اساس تعداد کار انجام شده و میزان مهارت حقوق و دستمزد خود را از بنیاد تعاون و پیمانکار دریافت می کنند و همزمان با کار تولیدی، دوره های آموزشی حرفه آموزی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای برگزار و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون های کتبی و عملی شوند گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای اعطاء می شود.

مدیر زندان مرکزی شیراز یادآور شد: در کارگاه های خیاطی زندان مرکزی شیراز در بخش زنان و مردان تعداد 123نفر از زندانیان مشغول به کار هستند که این زندانیان پس از آزادی می توانند این حرفه را ادامه داده و تسهیلات اشتغالزایی از مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج دریافت کنند تا بتوانند پس از آزادی شغل مناسبی برای خود کسب کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha