محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم بخشیده شد

مردی به خاطر علاقه به یک دختر جوان، همسر باردار خود را  در بندرعباس به قتل رساند. این مرد که تبعه افغانستان است، ۶ سال قبل پس از درگیری لفظی با همسرش او را خفه کرد... وی چند روز قبل با تلاش اعضا شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، ساعت ۲۱ یکی از شب‌های آبان ماه ۱۳۹۵ مرد ۲۱ ساله‌ای با صدای گریان و آشفته به اورژانس خبر داد که همسرش حالش خوب نیست. زمانی که کادر درمان اورژانس به محل رسیدند متوجه شدند این زن باردار خفه‌شده و جان سپرده است. سپس پای پلیس به این ماجرا کشیده شد.


حرف‌های ضدونقیض

او در تشریح ماجرا به مأموران پلیس گفت: از محل کار به خانه برگشتم وقتی وارد منزل شدم دیدم همسرم وسط اتاق افتاده و رنگ صورتش مثل گچ سفید شده است، هر چه صدایش زدم عکس‌العملی از او ندیدم سراسیمه به دنبال پسر یک‌ساله‌ام گشتم در اتاق دیگری خواب بود، سریعاً با پدر و مادرم و اورژانس تماس گرفتم، کادر درمان به ما گفتن که همسرم خفه‌شده و جان سپرده است، نمی‌دانم در این چند ساعتی که در خانه نبودم چه اتفاقی افتاده است، باورم نمی‌شود که همسرم فوت‌شده است.
پلیس که مشکوک شده بود او را برای پاره‌ای توضیحات همراه خود به کلانتری انتقال داد. درحالی‌که مأموران تحقیقات خود را برای بررسی این ماجرا آغاز کرده بودند متوجه شدند این مرد، حرف‌های ضدونقیضی از مرگ همسرش به زبان می‌آورد بدین ترتیب وی را بازداشت کردند.

اعتراف به جنایت

مرد جوان در ادامه بازجویی‌ها اتهام قتل را پذیرفت و گفت: «همسرم دخترعمویم بود و یک پسر یک‌ساله دارم و مدتی بود که همسرم باردار بود آن شب زمانی که از محل کارآمدم سر موضوعی باهم جروبحث کردیم.از فرط عصبانیت نمی‌دانستم دارم چکار می‌کنم یک‌دفعه متوجه شدم با دستانم گلوی دخترعمویم را گرفتم و خفه‌اش کردم.»
مأمور جنایی پلیس علت موضوع جروبحث را پرسید. وی ادامه داد :« در این مدت من عاشق دختری از همشهری های خودم شده بودم و روزبه‌روز به او علاقه‌مندتر می‌شدم آن‌قدر این علاقه در من زیاد شد که دیگر نتوانستم او را ترک کنم. همسرم این موضوع را فهمیده بود به همین علت درگیری شدید لفظی باهم پیدا کردیم، من همسرم را دوست داشتم نمی‌خواستم او را بکشم اما زمانی که به خودم آمدم دیدم نفس نمی‌کشد سراسیمه به پدر و مادرم تماس گرفتم و آن‌ها به‌سرعت خود را به منزل رسانند و سریعاً اورژانس را خبر کردیم. »

قصاص

پس از اعترافات صریح این مرد، کیفرخواست علیه او به اتهام قتل عمدی صادر و وی در دادگاه به قصاص محکوم شد. رأی صادره در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد.این قاتل جوان با تأیید این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

رضایت

کاظم شاهرخ نیا عضو شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در خصوص این پرونده گفت: در این مدت شورای حل اختلاف وارد این ماجرا شد و خانواده مقتول قصاص می‌خواست اما پس از رفت‌وآمد و گفتگو فراوان موفق شدیم رضایت اولیای دم را به دست آوریم ، بدین ترتیب با رضایت خانواده مقتول، قاتل از قصاص رهایی یافت.

عفو و رافت اسلامی

مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در خصوص این پرونده گفت: این محکوم‌ به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بود که درنتیجه پیگیری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، در پی برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، خوشبختانه اولیای دم پس از ۶ سال با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha