همکاری اداره‌کل زندان‌های آذربایجان غربی با سپاه شهدا و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اشتغال زندانیان ارومیه
تفاهم نامه همکاری برای استقرار شرکت های دانش بنیان جهت اشتغال زندانیان استان آذربایجان غربی

مراسم انعقادتفاهم نامه مابین اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی با سپاه شهدا در جهت گسترش همکاری علمی پژوهشی و فناوری و استقرار شرکت های دانش بنیان در جهت اشتغال زندانیان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ،معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربینی استان آذربایجان‌غربی در راستای بیانات مقام معظم رهبری در جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در بخش خدمات الکترونیک تفاهم نامه همکاری امضاء نمودند.

مجتبی محمدی مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی ،در نشست تخصصی ایجاد اشتغال مولد زندانیان که با حضورمطهرنژادمدیر عامل بنیادتعاون و صنایع زندانیان کشور،رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان برگزار می‌شود اظهار داشت: سپاه شهدا با مجموعه‌ای از امکانات و استعدادهای که درحوزه‌های مختلف فناوری در هوا و فضا، تجهیزات هوشمند الکترونیک و پزشکی دارد در جهت ایجاد کارگاه های اشتغال در مجموعه بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان‌غربی می باشد.

وی در خصوص عقد تفاهم‌نامه باسپاه شهداء استان گفت: این همکاری طی تفاهم‌نامه بین اداره کل زندان‌های استان و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های بالقوه طرفین ایجاد می‌شود.

دکتر جلال زاده معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در ادامه جلسه گفت: شایسته است در جهت حمایت از منویات مقام معظم رهبری از توان کارشناسان علمی شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه تجهیزات الکترونیک هوشمند به طور بهینه و با مساعدت مسئولان بهره‌مند شد.

دکتر جلال‌زاده گفت: این تفاهم نامه در جهت گسنرش همکاری‌های فی مابین معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان‌غربی در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانمندسازی مجموعه‌های دانش بنیان منعقد می‌شود .

همکاری اداره‌کل زندان‌ها با سپاه شهدا و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اشتغال زندانیان ارومیه



در این جلسه مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون و صنایع زندانیان کشور گفت: جلوه‌های زیبایی از توسعه اشتغال در زندان‌های استان شکل گرفته است کارگاه‌ها فعال از نظم و انضباط مناسبی برخوردار هستند .

وی گفت: در کشور در حدود ۷۰ هزار نفر در بنیاد تعاون و صنایع زندانیان در رشته فنی حرفه‌ای آموزش می‌بینند که در حدود ۳۶ هزار نفر از زندانیان شاغل و حقوق بگیر در کشور هستند.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه زندانیان مشغول به فعالیت و اشتغال بوده و از لحاظ اقتصادی کمک حال خانواده خود هستند گفت: بیش از ۳۶۰۰ محصول توسط زندانیان در کشور تولید و فروخته می‌شود .

مطهرنژاد ادامه داد: در زندان‌های کشور زندانیان اقدام به تولید ۱۲ هزار پابندهای الکترونیکی می‌کند دراین راستا تولید سیستم توقیف الکترونیک خودرو، ردیاب الکترونیک خودرو از دیگر محصولات بنیاد تعاون است که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

محمدی مدیرکل زندان‌ها در این جلسه گفت: اولویت اصلی امور زندان‌ها آموزش حرفه و اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها است که در استان آذربایجان‌غربی به خوبی نهادینه شده است

محمدی با توجه به انعقادتفاهم نامه همکاری فی مابین سپاه شهدا گفت: این تفاهم نامه فی مابین اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربینی استان آذربایجان‌غربی با معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در راستای بیانات رهبری و در خصوص شعارسال در جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در بخش خدمات الکترونیک منعقد می‌ گردد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha