شرکت 830 زندانی کهگیلویه‌وبویراحمد در دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای و جهاد کشاورزی

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان جهت بازگشت به جامعه و خانواده، بیش از 830 نفر از زندانیان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، منصور بیژنی مدیر کل زندان‌های استان با بیان این مطلب افزود: بیکاری و عدم آشنایی با شغل یا حرفه خاص ، یکی از مهمترین دلایل بروز جرم در جامعه می‌باشد و تلاش ما بر این است که با همکاری نهادهای مرتبط، با ارائه آموزش‌های مناسب، گامی در جهت اشتغال، بعد از آزادی مددجویان از زندان ، برداریم .

وی با تقدیر اززحمات و همکاری مجموعه جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در زمینه‌ی توسعه آموزش‌های لازم و ضروری برای زندانیان تأکید کرد: آموزش و ارائه مهارت مفید برای زندانی در بازگشت مجدد وی به زندان و نیز تکرار جرم و بزهکاری بسیار مؤثر است.

این مقام مسؤل عنوان داشت:از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 830 نفر از زندانیان استان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شرکت نموده که برخی از دوره‌ها به پایان رسیده و آزمون برگزار و به 300 نفر از قبول شدگان گواهینامه معتبر آموزشی اعطاء گردید.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: رشته‌های برگزار شده سرویس و نگهداری خودرو، تعمیر خودروهای های دیزلی، تعمیر موتور سیکلت، پرورش زنبور عسل، پروار بندی گوسفند، کاشت گیاهان دارویی، لوله کشی و نصاب،پرورش زعفران، پرورش دهنده مرغ بومی و ماهیان سردآبی و... بوده که بازار کار بهتری در بیرون از زندان دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha