کد خبر: 3088
۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی :کار زندان خدمت سخت و مهم در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در بدو سفر خود به استان خوزستان و ورود به اهواز ، با همراهی دکتر دهقانی رییس کل دادگستری استان، جعفری چگنی دادستان مرکز استان، روشان مدیرکل زندانهای خوزستان، از چند مرکز و مجموعه ندامتگاهی اهواز بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان،وی در این بازدید که بیش از 2 ساعت بطول انجامید به ترتیب از ساختمان شماره 2 اداره کل زندانها(مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانها)(مرکز نظارت الکترونیک زندانهای استان)، زندان سپیدار اهواز-مجتمع اندرزگاهی نسوان سپیدار اهواز بازدید و با توضیحات مدیرکل زندانهای استان در جریان اقدامات، برنامه ها و سیاستهای تامینی و تربیتی و قضائی مترتب بر زندانها قرار گرفت.

حجت الاسلام قدرتی در خاتمه این بازدید طی گفتگوئی با امور خبر و رسانه روابط عمومی اداره کل زندانهای استان ، ضمن تشکر از اقدامات و برنامه های جاری در زندانها و خسته نباشید به همکاران قضائی، مدیرکل زندانها و همکارانشان گفت: شغل زندانبانی ، کاری سخت و مهم است و در برنامه های قوه قضائیه نیز از اولویتها و مباحث مهم بشمار می آید.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به بازدید از مرکز نظارت الکترونیک و چند اندرزگاه در زندان افزود: بحث کنترل و نظارت الکترونیک از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه است که گام مهمی در کاهش مشکلات زندانی واجد شرایط و خانواده وی محسوب می گردد همچنین حرکتی هدفمند در راستای کاهش جمعیت کیفری و افزایش ظرفیتهای نگهداری و اصلاحی و ترببیتی زندانها بدنبال دارد.

این مقام ارشد قضائی کشور با تشکر از اقدامات خوب دادستانی استان در رسیدگی به مشکلات زندانیان، از برنامه های تبیینی برای استفاده افراد واجد شرایط از ارفاقات و تاسیسات قضائی که بزودی موجب آزادی 30 زندانی محق خواهد شد، قدر دانی نمود.

عضو شورای عالی قضائی کشور با اشاره به آسیبهای موجود در جامعه پیرامون ناهنجاری و بروز قانون گزیری در جامعه افزود: ما اگر بتوانیم ارزشهای دینی را ارتقاء داده، آموزش مردم را بهبود ببخشیم و شاخصهای کاهش آسیبهای اجتماعی را تبیین و اجرا نماییم ، می توانیم جامعه ای بهبود یافته زا منظر کاهش جدی و محسوس نرخ ابتلای به جرم و ناهنجاری را داشته باشیم، در نهایت ما باید بدانیم که آمده تا با قیمت و ارزش زندگی کنیم، لذا هر چه ارزشهای اخلاقی-اسلامی و هنجار پذیری و قانون مداری را ارتقاء بخشیم جامعه ای پاک تر خواهیم داشت.

وی در خاتمه در خصوص اقدامات قوه قضائیه در راستای جرم زدائی و قضا زدائی از قوانین و کاهش عناوین مجرمانه نیز گفت: تلاش مشترکی طی سالهای مدید بین قوه قضائیه، مرکز پژوهشها، کمیسیون قضائی مجلس و ... در حال اجراست، چنانچه بزودی آن به مجلس برسد و تصویب شود در ثمره این طرح حدود 400 عنوان مجرمانه از قانون حذف و بیش از 2/5 میلیون پرونده از ورودش به دادگستری جلوگیری میشود و این از برنامه های ارزشمند دوران تحول و تعاالی ریاست محترم قوه قضائیه، حضرت حجت الاسلام والمسلیمن اژه ایست.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha