کد خبر: 3084
۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
عقد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل زندانها و سازمان بسیج سازندگی خوزستان

غلامرضا روشان با ضحور در سپاه استان، با سرهنگ زبیدی فرمانده بسیج سازندگی خوزستان دیدار و پیرامون برقراری تعاملات و همکاری های فرهنگ-اجتماعی-تربیتی _آموزشی و توانمند سازی حوزه اصلاح و تربیت در زندانهای تابعه و مشارکتهای اجتماعی بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان خوزستان، در این نشست غلامرضا روشان با بیان اینکه زندان به مثابه دماسنج اجتماعی است، افزایش جمعیت کیفری و تعداد بالای آمار زندانیان را مبین تبدار بودن اجتماع توصیف کرد و گفت: برای درمان این تب همه ارگانهای مرثر در حوزه های اجتماع باشد مشارکت و همکاری داشته باشند و بدانند که هر ناکامی در حزوه اصلاح و تربیت مجرمان می تواند تبعات ناخوشایندی را دامنگری جامعه گرداند.

مدیرکل زندانهای خوزستان با تشریح اقدامات و برنامه های جاری در زندان، افزود: زندانیان از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه هستند، غالبا در مناطق توسعه نیافته زندگی می کنند و دارای فقر در ابعاد مختلف هستند، خانواده های آنان هم در نبود سرپرست خانواده دچار مشکلات فراگیر متعددی هستند لذا دغدغه مهم ما صیانت از خانواده ها در مقابل آسیبهاست و اینکه فرصت و بستر برای بازگشت سعادتمندانه فرد به جامعه مهیا باشد.

سرهنگ زبیدی نیز در این نشست با استقبال از برنامه ها و گزارش مدیرکل زندانهای استان گفت: این نشست باب جدید را در فراروی برای نگاه ویژه به زندانها و تاثیر و نقش آن در ارتقای امنیت و سلامت جامعه برجای گذاشته است.

فرمانده بسیج سازندگی خوزستان افزود: تلاش ما این است که در حوزه های مختلف اجتماع، اقتصادی، حمایتی،فرهنگی ، کار افرینی و اشتغال و ... بتوانیم مشارکت و همکاری های خوبی با زندانها برای نهادینه و تعمیق برنامه های اصلایح و تربیتی داشته باشیم.

گفتنی است در ادامه این نشست تفاهمنامه همکاری فی مابین مدیرکل زندانها و فرمانده بسیج سازندگی خوزستان امضاء و تبادل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha