برگزاری کارگاه آموزشی اصول و مبانی کسب و کار در زندان مرکزی مشهد

با هدف توانمندسازی زندانیان در بهره‌گیری از مهارت‌های خود پس ازآزادی و ایجاد سیستم ویژه کسب و کار در زندان مرکزی مشهد، کارگاه آموزشی آشنایی با اصول و مبانی کسب و کار با دعوت از اساتید مجرب این حوزه ویژه زندانیان این مجموعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل زندان‌های استان خراسان رضوی ، اسماعیل زادگان مدیر زندان مرکزی مشهد در این خصوص اظهار داشت : در فرآیند بازاجتماعی نمودن زندانیان ، مهارت آموزی و اشتغال نقش تاثیرگذاری داشته که پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را برای آنان پس از آزادی در پی خواهد داشت .

وی افزود: تحقیقات بیانگراین واقعیت است که فقدان مهارت و شغل مناسب برای افراد در بسیاری از موارد زمینه ساز ارتکاب اعمال مجرمانه بوده است . لذا رویکردهای اشتغال محور در زندان ها به طور گسترده می تواند در کاهش آمار جمعیت کیفری زندان ها بسیار مهم تلقی شده و به قطع زنجیره بازگشت زندانیان به زندان ها منجر شود .

اسماعیل زادگان یکی از مهمترین مشکلات زندانیان پس از آزادی را نداشتن مهارت لازم برای ایجاد راه اندازی کسب و کار و بهره گیری از استعدادهای خود دانست و افزود: با تعامل و عقد تفاهم نامه با مجموعه پارک علم و فناوری استان زمینه ارائه آموزش و تخصص لازم را برای زندانیان فراهم نموده و تلاش می کنیم با گسترش همکاری های دوجانبه، زندانیان خلاق ، نوآور و ایده پرداز در تخصص های مختلف را برای اقدامات حمایتی پس از آزادی به این مرکز معرفی نمائیم .

شایان ذکر است ازدیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی که توسط اساتید نخبه در زمینه کسب و کار برگزار می گردد شناسایی زندانیان مستعد ، خلاق و مبتکر این زندان بوده که طی چند روز آتی نیز ادامه خواهد داشت .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha