هم اکنون ۳ هزار و ۵۹۹ نفر از زندانیان در کارگاه‌های بیرون از زندان مشغول به کار هستند

مدیرکل زندان های استان فارس، گفت: در نیمه نخست سال جاری مراجع قضایی استان با آزادی مشروط ۵۱۹ ، استفاده از پابند الکترونیک ۷۱۲ ، تخفیف مجازات ۹۲۱ و تعلیق اجرای مجازات برای ۴۶۷ نفر موافقت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس و معاونان وی، معاون قضایی دادگستری کل استان فارس و قضات دادسرای شیراز در بازدید و سرکشی از بازداشتگاه مرکزی شیراز، نشست کاهش جمعیت کیفری زندان ها را با حضور مدیرکل زندان های استان، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس، رئیس اداره قضایی و اجرای احکام و رؤسای زندان های شیراز برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصدراله رجایی نسب معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس در این نشست اظهارکرد: بازدید قضات از زندان ها در راستای کاهش جمعیت کیفری اثر بخش است و انتظارمی رود با تغییر نگرش همکاران قضایی برای جرایمی که آسیبی از طرف آنها متوجه جامعه نمی شود، مجازات های جایگزین حبس در صدر احکام لحاظ شود تا مجازات حبس به حداقل ممکن رسد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز گفت: در راستای تأکیدات مسؤلان قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان فارس برنامه هدفمند بازدید قضات از زندان ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان در دستورکار قرار دارد و تمام پرونده‌های زندانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا افراد مشمول از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

سیدمصطفی بحرینی، افزود: به منظور کاهش جمعیت کیفری، می توان از مجازات های جایگزین حبس، مرخصی به محکومان واجد شرایط، آزادی مشروط، اشتغال زندانیان، تعلیق مجازت، استفاده از ظرفیت ماده ۶۲، پابند الکترونیک و دستورالعمل ساماندهی زندانیان و غیره استفاده کرد.

وی تأکید کرد: ارفاقات قانونی درنظر گرفته شده شامل مرتکبان جرایم خشن، خاص، مهم و سارقیان نمی شود و سیاست دستگاه قضا، برخورد قاطع با این مجرمان است.

مدیرکل زندان های استان فارس نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زندان ها و اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح و بازپروری زندانیان از تعامل مناسب ومطلوب دستگاه قضایی استان با مجموعه زندان‌ها قدردانی کرد و گفت: سال گذشته تعداد ۳ هزارو ۴۲۱ زندانی از ارفاقات قانونی مانند «آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و تخفیف مجازات» بهره مند شدند که از این تعداد به یک هزار و ۶۴ نفرآزادی مشروط اعطا شد.

اسحاق ابراهیمی افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۵۹۹ نفر از زندانیان در کارگاه های بیرون مشغول به کار هستند و انتظار می رود این آمار به منظور تکمیل فرایند اصلاح و تربیت و توانمندسازی زندانیان و ایجاد زمینه درآمد برای آنها افزایش یابد.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست سال‎جاری نیز قضات ۴ هزار و ۷۰۴ مورد از زندان های استان بازدید و مشکلات زندانیان را به صورت چهره به چهره رسیدگی کرده اند.

مدیرکل زندان های استان فارس، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، مراجع قضایی استان با آزادی مشروط ۵۱۹ نفر، استفاده از پابند الکترونیک برای 712نفر، تخفیف مجازات ۹۲۱ نفر، تعلیق اجرای مجازات برای ۴۶۷ نفر و انتقال ۲۹۰ نفر از زندانیان به محل سکونتشان موافقت کرده‌اند.

ابراهیمی یادآورشد: انتظارمی رود قضات در پذیرش اعسار محکومان مالی توجه بیشتری داشته باشند و در رسیدگی به پرونده این محکومان تسریع شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با حضور مدیرکل زندان ها و معاونان وقضات دادسرای شیراز ضمن بازدید و سرکشی از بازداشتگاه مرکزی شیراز مشکلات قضایی زندانیان رامورد بررسی قرار دادند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha