رئیس سازمان زندان‌ها از ندامتگاه کرج بازدید کرد/ محمدی: ارفاقات قانونی و پابندها درجهت تعدیل جمعیت کیفری بکار گرفته می‌شوند

دکتر غلامعلی محمدی در سفر کاری به البرز، از زندان‌ها و مراکز مختلف تربیتی این استان بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، رئیس سازمان زندان‌ها در سفر کاری خود به استان البرز که با حضور معاونان و مدیران ستادی انجام شد، از ندامتگاه‌های کرج بازدید کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در ابتدای این بازدید از غرفه‌های صنایع دستی، فرهنگی و کتاب دیدن کرد و با مددجویان این غرفه‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

محمدی در ادامه این بازدید از آشپزخانه و نحوه طبخ غذای مددجویان و نانوایی این ندامتگاه بازدید کرد و درباره شرایط نگهداری مواد اولیه طبخ غذای مددجویان در سردخانه ها سوالاتی را مطرح کرد و کیفیت غذای گرم مددجویان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف همچون فضای خوابگاهی و اسکان مددجویان، به صورت رودر رو نیز با آنان به گپ و گفت چندساعته پرداخت و خطاب به سایر مددجویان تاکید کرد که مشکلات و موضوعات خود را در قالب فرم رسیدگی به وی ارائه دهند.

رئیس سازمان زندان ها همچنین از نزدیک مشکلات رفاهی درمانی و بهداشتی مددجویان را رصد و در سرکشی از بندهای مختلف، بر پیگیری مشکلات قضایی آنها تأکید کرد.

مسائل بهداشتی، گندزدایی و تهویه فضای خوابگاهی از جمله موضوعات حایز اهمیت رئیس سازمان زندان ها بود که در این زمینه نکاتی را به مسئولان این زندان گوشزد کرد.

وی در این رابطه به رئیس ندامتگاه مرکزی کرج گفت: تراکم جمعیت در فضای خوابگاهی مددجویان اقتضا می‌کند که هر چند وقت یک بار این فضا گندزدایی شود.

رئیس سازمان ها سازمان زندان‌ها همچنین در بازدید از فضای اسکان مددجویان درباره کیفیت و حجم غذا سوالاتی را از مددجویان پرسید که در ادامه مددجویان نسبت از کیفیت غذای ارائه شده در زندان، ابراز رضایت کردند.‌

محمدی همچنین در جریان این بازدید از فروشگاه مواد غذایی، حمام، سرویس بهداشتی، آرایشگاه مددجویان بازدیدی به عمل آورد.

رئیس سازمان زندان ها در بازدید از فروشگاه موادغذایی اندرزگاه شماره دو زندان مرکزی کرج، ضمن بررسی تاریخ مصرف مواد غذایی، قیمت این کالاها را نیز کرد.

محمدی در ادامه از مسئولان درباره اینکه کالای مصرفی در فروشگاه به قیمت خرید به فروش می‌رسد تشکر و تاکید کرد: به دلیل اینکه قمیت کالاهای این فروشگاه پایین‌تر از بیرون از زندان است توجه شود که همکاران از این فروشگاه مایحتاج خود را خریداری نکنند.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه از غرفه اشتغال نشسته، واحد اشتغال و حرفه آموزی صنایع دستی، کارگاه خیاطی این ندامتگاه بازدید به عمل آورده و حقوق دریافتی مددجویان در ازای انجام فعالیت صورت گرفته را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از کتابخانه ندامتگاه مرکزی کرج بازدید کرده و در ادامه خواستار این شد تا کتاب‌هایی با مضامین جنگ تحمیلی و خاطرات جنگ از جمله «سلام بر ابراهیم»و «دا» بیشتر در اختیار مددجویان قرار گیرد.

محمدی همچنین در جریان این بازدید چندین بار از آسایشگاه پرسنل زندان بازدید کرده و امکانات این آسایشگاه‌ها را هم مورد بررسی قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید بیش از ۲ ساعته خود از ندامتگاه مرکزی کرج گفت: امروز این توفیق را داشتیم که در اولین روز از دهه کرامت سفر استانی به استان البرز به منظور بازدید از زندان‌های این استان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در جریان این سفر ابتدا خدمت امام جمعه شهرستان کرج، آیت الله حسینی رسیدیم و از رهنمودها و ارشادات وی بهرمند شدیم.

محمدی با اشاره به جلسه با مسئولان قضایی و دادگستری استان البرز تاکید کرد: در این جلسه مسائل مربوط به زندان های این استان مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه تراکم جمعیت زندانیان در استان البرز یکی از مشکلاتی که این استان را از سایر استانها متمایز کرده است، گفت: از این‌رو راهکارهایی برای برون‌رفت از این وضعیت مطرح شد و البته این موضوع در بازدید از زندان‌ها نیز ملموس بود که تراکم جمعیتی این زندان ها متناسب با ظرفیت های موجود نیست.

وی با اشاره به راهکارهایی درباره کاهش جمعیت زندانیان این استان بیان کرد: از جمله راهکارهایی که در این بخش مطرح شد، یکی استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی بود که بحمدالله بحث استفاده از پابند الکترونیکی در این استان به نحوه قابل ملاحظه ای مورد توجه و استفاده مقامات قضایی قرار گرفته که در این راستا تعداد قابل توجه ای از زندان‌ها تحت پوشش سامانه های الکترونیکی و استفاده از پابندهای الکترونیک قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: ما در این زندان موضوع اشتغال که همواره مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بوده را مشاهده کردیم و دیدیم که در حد بضاعت کارگاه‌های فعال در صنایع مختلف دایر و زندانیان مشغول کار هستند.

محمدی تاکید کرد: به موازات بهره مندی زندانیان از ارفاقات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری این زندان مقرر شد که بحث مربوط به تکمیل سوله ای که ۸۰ درصد آن پیشرفت فیزیکی دارد، با بهره مندی از اعتباراتی که برای تکمیل آن تدارک دیده خواهد شد، بتوانیم فضای مناسب دیگری را آماده کنیم تا به نحوی در زمینه تعدیل جمعیت کیفری زندان های این استان تاثیر گذار باشیم.

وی با اشاره به موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهر تصریح کرد: این موضوع هم به جد در دستور کار سازمان زندان‌ها قرار دارد و امیدواریم بتوانیم نتایج مثبتی را در این خصوص در آینده داشته باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha