اشتغال پایدار و مولّد در زندان‌ها کلید می‌خورد/ «بامداد» به کمک زندانیان می‌آید

سازمان زندان‌ها به‌منظور توسعه اشتغال حداکثری و تهیه دستورالعمل آن در زندان‌ها، اولین جلسه از سلسله‌نشست‌های هم‌اندیشی خودرا امشب در استان گیلان وبا حضور گروه‌های مختلفی از بخش خصوصی، مسئولان و گروه‌های مردمی و خیرین برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تأکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیزتدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها طرح «بامداد» را به اجرا می‌گذارد.

این طرح با محوریت تحول در زمینه اشتغال و حرفه‎آموزی زندانیان و خانواده آنان شکل گرفته و قرار است اولین جلسه از نشست‌های تخصصی خود را امشب، ۲۴ فروردین‌ماه به‌منظور تدوین دستورالعمل اجرایی آن در زندان‌های استان گیلان کلید بزند.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها، معاونین این نهاد و همچنین جمعی از مسئولان استان به همراه نمایندگانی از گروه‌های مردمی، خیرین و فعالان بخش خصوصی اقتصاد دراین جلسه حضور خواهند داشت و به کنکاش و بررسی موضوعات مرتبط می‌پردازند.

گفتنی است؛ سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان بعنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقاء وضعیت زندان‌ها بکار گیرد. براین اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان است که بعنوان طرح «بامداد» (برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مطرح شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند.

جامعه این طرح نیز شامل زندان‎های بسته و آزاد و همچنین زندانیان آزادشده و خانواده‌هایشان خواهد بود. قرار است با این طرح مددجویان مراکز نه فقط در دوران حبس بلکه با حرفه‌آموزی بتوانند پس از دوران خروج نیز زمینه اشتغال مستمر خود را تأمین نمایند.

در این راستا اولین جلسات پیگیری و تدوین دستورالعمل طرح «بامداد» با حضور مسئولین مرتبط امشب در استان گیلان به انجام می‌رسد و حاضرین اعضای شورای ملی طرح اشتغال سازمان زندان‌ها را تشکیل می‌دهند و سایر ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط استانی نیز اعضا کمیته طرح بامداد خواهند بود.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه، جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، عباسی استاندار استان گیلان، حجت‌الاسلام حاج‌آقا خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، جمعی از نمایندگان مجلس و … در این نشست حضور دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha