یکی از برنامه‌های مهم کانون اصلاح و تربیت تقویت حس مسئولیت‌پذیری مددجویان است

مدیرکل زندان‌های استان تهران طی دیدار از اقدامات جدید در کانون اصلاح و تربیت گفت: کودکان و نوجوانان معارض قانون اغلب در خانواده‌های بدسرپرست یا بی‌سرپرست رشد یافته و نیازمند توجه جدی و مداخلات روانشناسی و مددکاری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب طی بازدیدی که با همراهی علی هاشمی مدیر کانون اصلاح و تربیت و به منظور بررسی فعالیتهای بهداشتی، آموزشی و تربیتی صورت گرفته بود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم و اصلی مربیان کانون، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و احترام به حقوق دیگران توسط مددجویان است؛ زیرا در پرتو تقویت چنین حسی، نسبت به اعمال و رفتارهای خود دقت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مددجویان کانون اصلاح و تربیت باید بیاموزند که با تبعات عمل خود مواجه شوند و مسئولیت اولیه اعمالشان به عهده خودشان است. همچنین باید بیاموزند،‌ در محیطی که زندگی می‌کنند نسبت به خود،‌ اطرافیان و جامعه مسئول بوده و وظایفی بر عهده ایشان است.

مدیر کل زندان های استان تهران ادامه داد: کودکان و نوجوانان معارض قانون که برخی از آنان مرتکب جرایم سنگینی مانند شرارت، زورگیری یا حتی قتل اغلب در خانواده های بدسرپرست یا بی سرپرست رشد یافته و نیازمند توجه جدی و مداخلات روانشناسی و مددکاری هستند.

حیات الغیب تأکید کرد: بنا بر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عناوین و مقررات خاص زندان نگهداری می شوند، نیاز به رفتارهای محبت آمیز و شبه خانواده از سوی کارکنان و مدیر مجموعه را دارند.

مدیر کل زندانهای استان تهران با تأکید بر ضرورت پیشبرد مداخلات روانشناسی و خدمات مشاوره ای برای تمام مددجویان زیر 18 سال تصریح کرد: بایستی تمام تلاشمان بر محور اصلاح و تربیت مجدد باشد تا این قبیل نوجوانان با در پیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده دچار اشتباه و ارتکاب مجدد جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند.

او افزود: با هدف ارتقای امر بهداشت و سلامت در زندانها و محیط فیزیکی سالم ضمن رعایت اصول و استانداردها و پروتکل های بهداشتی اعلام شده، بازدیدهای مستمر از وضعیت تمام زندان ها و مراکز به ویژه کانون اصلاح و تربیت که مختص نگهداری نوجوانان زیر 18 سال است، انجام می شود.

بنا به این خبر، کانون اصلاح و تربیت تهران مختص نگهداری کودکان و نوجوانان معارض قانون زیر هجده سال است که با داشتن شاکی و حکم دادگاه اطفال معرفی می شوند و در ایام اقامت، ضمن بهره مندی از برنامه های فرهنگی تربیتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، فراگیری حرفه یا شغل مناسب، امکان تحصیل در مجتمع آموزشی حرّ با تدریس دبیران و کادر آموزش و پرورش منطقه 5 را دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha