کاهش جمعیت کیفری زندانیان ارتقاء برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها را درپی دارد

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با مسؤلین قضایی شهرستان باشت بر لزوم توجه افزونترمراجع قضایی به کاهش جمعیت کیفری زندانیان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد؛ منصور بیژنی به همراه معاون سلامت زندان‌ ها و برخی از مسؤلین ستادی با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان باشت ددیار وضمن قدردانی از زحمات و همکاری و تعامل آنان با زندان گچساران بر لزوم توجه به زندان زدایی و کاهش جمعیت زندانیان با توجه به فضای فیزیکی زندان گچساران شد.

مدیر کل زندان‌های استان در این نشست از تعامل و همراهی خوب مسؤلان قضایی شهرستان باشت، تراکم جمعیت کیفری در زندان گچساران را یادآور شد و اظهار داشت: بافت قدیمی و کمبود شدید فضای فیزیکی باعث ایجاد تراکم زندانیان دراین زندان شده است که همین موضوع باعث شده است تا فعالیتهای فرهنگی و تربیتی و دیگر خدمات به زندنیان به کندی انجام گیرد.

وی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی ابلاغی از سازمان زندانها را متعدد و متنوع و در عین حال نیازمند فضا، اعتبارات و نیروی انسانی دانست واظهار داشت: خوشبختانه در سیستم نوین زندانبانی اسلامی برای همه زندانیان با هر نوع جرم و میزان مجازات برنامه‌های گسترده و اثرگذاری پیش بینی شده لیکن اجرای تمامی برنامه‌ها مستلزم نیازمندی‌های خاص و همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

عضو شورای قضایی استان در پایان، کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان از طریق پذیرش قرارهای صادره، تسریع در تعیین تکلیف متهمین، استفاده از تأسیسات حقوقی همچون تعلیق و یا تخفیف مجازات، پذیرش اعسار و تقسیط جزای نقدی محکومین، اعطاء آزادی مشروط و مرخصی‌های بلند مدت و پایان حبس به واجدین شرایط را خواستار شد.

در ادامه این دیدارحجت الاسلام یوسف باقری رئیس دادگستری شهرستان باشت با اظهار رضایت از فعالیت‌های فرهنگی تربیتی و اقدامات امنیتی زندان گفت: پرهیز از تراکم جمعیت کیفری موضوعی است که همیشه مد نظر ما بوده و در جلسات دائماً به همکاران قضایی توصیه شده تا حتی الا مکان با پذیرش قرارهای صادره از معرفی افراد به زندان خودداری نمایند.

رجایی دادستان شهرستان باشت نیز در این نشست به موضوع امنیت و آسایش عمومی اشاره کرد و گفت: در خصوص اعطاء رفاهیات سعی بر کمک و دستگیری و توجه به زندانیان البته افراد واجدالشرایط شده است اما نباید فراموش کنیم که برخی افراد که مرتکب جرائم خشن و یا اخلال در نظم جامعه می‌شوند را بایستی محدود و تحت نظر داشت تا امنیت عمومی مردم خدشه دار نشوند.

در پایان این نشست با اهداء لوح سپاس از خدمات مسؤلین قضایی باشت قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha