رویکرد و نگاه ما به زندانیان به‌عنوان افراد آسیب‌دیده اجتماعی، حمایتی و درمانگر است

نشست هم اندیشی جمعیت بانوان فرهیخته و هیئت اندیشه ورز بانوان استان خراسان رضوی با موضوع زنان زندانی و خانواده زندانیان با مدیرکل زندان‌های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، نشست هم اندیشی جمعیت بانوان فرهیخته و هیئت اندیشه ورز بانوان استان خراسان رضوی با حضور فعالین فرهنگی و تربیتی حوزه زندانیان زن به میزبانی اداره‌کل زندان‌های استان برگزار شد.

جانفدا مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته توسط محققین حوزه علوم اجتماعی و جرم شناسی مجازات حبس در زندان یکی از سخت ترین تنبیهات است که برای افراد در نظر گرفته می شود چرا که فرد را از نعمت آزادی محروم می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در قوانین هیچ فرقی بین مجازات مرد و زن وجود ندارد لذا با عنایت به ساختار آفرینش زن، تحمل شرایط حبس برای خانم ها بسیار سخت‌تراست و فعالین اجتماعی برای پیشگیری از وقوع جرم توسط بانوان باید توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی گفت: رویکرد و نگاه ما به زندانیان به عنوان افراد آسیب دیده اجتماعی حمایتی و درمان گر است چرا که در حوزه فرهنگ و علوم اجتماعی ما با دل و روح آدمها سر و کار داریم لذا با عمل و رفتار خود باید این افراد را به خود جلب کنیم.

وی در پایان ضمن درخواست مشارکت هیئت اندیشه ورز بانوان استان در اجرای فعالیتهای اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان افزود: در حوزه زنان زندانی انتظار داریم موضوعات آموزشی و فرهنگی با مطالعه و تدبیر صورت پذیرد و در کنار کار تبلیغی، خدمات مددکاری به همسران و دختران زندانیان با پیوست حمایتی مورد توجه قرار گیرد.

اکبری مدیرجمعیت بانوان فرهیخته و هیأت اندیشه ورز بانوان استان ضمن تأکید بر لزوم درمان آسیبهای اجتماعی مرتبط با زندان و خانواده گفت: نهادهای اجتماعی و متولی در این خصوص تکلیف دارند و ما در این زمینه با بکارگیری تمام ظرفیت در اختیار، بصورت عملیاتی وارد عرضه خواهیم شد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و هیئت اندیشه ورز بانوان استان خراسان رضوی به ارائه نظرات و راهکارهای خود در خصوص آسیبهای اجتماعی حوزه زنان پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha