جلسه روانشناسان و مشاوران زندان‌های همدان با حضور مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها برگزار شد

جلسه روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره و روان درمانی زندان های تابعه همدان با حضور سلیمانی مدیرکل بهداشت و درمان سازمان ،کیامینی رئیس اداره سلامت روان، ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان، صادقی معاون سلامت اصلاح و تربیت، موالات رئیس اداره بهداشت و درمان و عبدالملکی مسئول سلامت روان زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان،این نشست که در قالب جلسات روان درمانی زندان های استان و با حضور حداکثری اعضای اصلی و مدعوین مربوطه برگزار شد در خصوص توجه به سلامت روان، غربالگری متهمان جدید الورود، اقدامات اصلاحی و تربیتی و ...مورد تاکید اعضاء قرار گرفت.

سلیمانی مدیرکل بهداشت و درمان سازمان با ابراز خرسندی از تشکیل چنین نشستی در بازدیدهای میدانی از استان و در هفته سلامت با تبریک این هفته با شعارسلامت روان و بهزیستی همگانی را در اولویت جهانی قراردهید عنوان کرد: اگر ما بدون اثر گذاری به مددجویان آنان را به جامعه بازگردانیم در رواج بزهکاری جامعه مسئول هستیم و چه بسا عدم توجه ما به اصلاح و تربیت، سلامت روان و توامندی زندانیان برای بازگشت به جامعه در به مخاطره افتادن امنیت اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود و چرخه کور و تسلسل وار تکرار جرم را با شتاب بیشتری به چرخش و حرکت در آورده است .

وی همچنین در زمینه توجه به اولویت های سازمانی و توجه به خاص بر برنامه ها و دستور العمل های از اقدامات و تلاش های مجدانه و پیگیری بی وقفه همکاران قدردانی کرد و هفته سلامت روان را فرصت مناسبی برای بازنگری در عملکردها و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف های این حوزه دانست.

ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های استان همدان ،با تبریک هفته سلامت روان و قدردانی از زحمات همکاران این حوزه در بهداشت و درمان سازمان ،ستاد اداره کل و همچنین روان شناسان زندان های تابعه قدردانی کرد و جایگاه سلامت روان را در سطح جامعه بیرونی تشریح و با توجه به شرایط زندان ها این جایگاه را در داخل زندان بسیار پر اهمیت تر دانست و تاکید کرد که اقدامات و عملکرد روان شناختی و روان درمانی زندان ها در آرامش زندان و زندانی و خانواده های زندانیان تاثیر گذار خواهد بود.

در این نشست همچنین کیامینی رئیس اداره سلامت روان سازمان زندان های کشور با تبریک هفته سلامت روان ،از تلاش های روانشناسان و کارکنان حوزه سلامت روان قدردانی و اهداف و برنامه های سلامت روان سازمان را برای حاضران تشریح کرد.

در پایان نشست به مناسبت هفته سلامت روان از تعداد سه نفر از روان شناسان شاغل در زندان های استان که در زمینه عملکردی ،مطلوب ارزیابی شده بودند با اهدای لوح و کارت هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha