592 مددجوی زندان رجایی‌شهر با اشتغال نشسته کسب درآمد می‌کنند

فراگیری یک حرفه علاوه بر تقویت روحیه خودباوری مددجویان، موجب تضمین اشتغال و تامین معاش خانواده و همچنین بازگشت سالم آنان به جامعه می شود به همین منظور واحد حرفه آموزی زندان رجایی شهر زمینه اشتغال نشسته 592 نفر از آنان را فراهم نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، به منظور غنی سازی اوقات مددجویان و اجرای برنامه های کاهش آسیب 592 نفر از مددجویان زندان رجایی شهر با اشتغال نشسته درآمد کسب می‌نمایند.

از سوی دیگر، فراگیری یک حرفه علاوه بر تقویت روحیه خودباوری مددجویان، موجب تضمین اشتغال، تامین معاش خانواده، ایجاد امنیت روانی، احساس مفید بودن،پیشگیری از ارتکاب مجدد به جرم و همچنین بازگشت سالم آنان به جامعه می شود.

در این راستا، حرفه‌آموزی و اشتغال نشسته مددجویان در زندان‌ رجایی شهر با به‌کارگیری تمامی امکانات و با جدیت دنبال می شود.

بنا به این خبر، در محیط محدود زندان، ایجاد فرصت به همراه امکانات و شرایط لازم جهت اشتغال نشسته سبب می گردد تا مددجویان با توجه به ذوق هنری، نسبت به فراگیری رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند.

همچنین کلیه ملزومات، مواد اولیه و ابزار کار مورد نیاز مددجویان جهت انجام صنایع دستی از طریق واحد فنی حرفه ای زندان در اختیار آنان قرار می گیرد که این امر علاوه بر بهینه سازی اوقات فراغت در اصلاح و تربیت مددجویان نقش بارزی ایفاء می نماید.

لازم به ذکر است: در حال حاضر تعداد 592 نفر از مددجویان زندان رجایی شهر در حال انجام کارهای صنایع دستی از قبیل قلاب بافی، منجوق دوزی، توربافی، عروسک بافی، تسبیح سازی هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha