امیدآفرینی در جامعه مصداق معروف است

مدیرکل زندان‌های استان: با نگاه نو به فریضه امر به معروف و نهی از منکر سیاه نمایی دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اعضای این ستاد در اداره کل زندان های استان معرفی شدند و حکم مسئولیت خود را دریافت کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ابتدای این دیدار گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند که ضمن تاکید در قرآن کریم در سیره‌ی اخلاقی و عملی پیامبراکرم(ص) و دیگر اولیای دین نیز مصادیق فراوانی دارد.

حجت الاسلام احمدی افزود: در نگاه امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‌ای دارد. آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر را قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌نماید که حتی از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است وتمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی نمی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست!

وی با اشاره به اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) درباره این دو واجب فراموش شده افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیف دارد با کمک دیگر سازمان ها و ادارات، بستر احیای این دو فریضه مهم را در جامعه فراهم می کند.

احمدی به شباهت وظیفه اصلاحی ستاد امر به معروف و فعالیت های تربیتی زندان های استان گفت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر مسیر اصلاح و بازپروری زندانیان را هموار خواهد کرد.

حفظ نظام مهمترین معروف است

مدیر کل زندان های استان با برشمردن مصادیقی از معروف و منکردر سطح ادارات گفت: امید آفرینی و مقابله با سیاه نمایی های رسانه های معاند یکی از مصادیق معروف است زیرا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله): معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی نداریم. هرکسی در این راه تلاش کند آمر به معروف است. ابتذال اخلاقی، کمک به دشمنان، تضعیف نظام اسلامی، تضعیف فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد و علم و فناوری از مهمترین منکرات است.

حمیدرضا حیدری با اشاره به فعالیت های حوزه فرهنگی، تربیتی و اصلاحی در زندان های استان افزود: ارتقاء سلامت اداری، برخورد مناسب با زندانیان، ایجاد اشتغال در زندان و خارج از زندان برای خانواده زندانیان، کمک به باز اجتماعی شدن زندانیان و تلاش برای کاهش بازگشت به زندان را مهمترین مصادیق معروف در اداره زندان ها است.

در پایان جلسه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر احکام مسئولیت یکساله خود را دریافت کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha