با تبعیت از قانون می‌توان در کاهش فقر، جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام موثر و ماندگار برداشت

اولین همایش استانی چالش های گزارش نویسی و مستند سازی مددکاری اجتماعی با مشارکت دفتر اجتماعی استانداری لرستان، اداره کل زندان های استان لرستان ،بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان،دانشگاه علوم پزشکی،دانشگاه آزاد اسلامی ،جهاد دانشگاهی وبا حضور دکتر علی اکبری مدیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد کشور در سالن بانک صادرات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های لرستان عبدالمجید کشوری در اولین همایش استانی چالش های گزارش نویسی و مستند سازی مددکاری اجتماعی و در حضور مددکاران اجتماعی فعال در استان لرستان اظهار داشت :با وجود شرایط نامناسب اقتصادی در استان و فاصله های طبقاتی استان لرستان به بستری برای آسیب های اجتماعی بدل شده است. همایش ارزشمندی که امروز با حضور اندیشمندان و فعالین حوزه مددکاری اجتماعی برگزار شده ارتباط دانشگاه و دستگاه های اجرایی را مستحکم وتقویت خواهد کرد.

عضو شورای قضایی لرستان افزود:از زمانی که دکتر محمدی سکاندار ریاست سازمان زندان های کشور شد دیدگاه علمی و پژوهشی در سازمان پر رنگ تر وبا جدیت بیشتری پیگیری می شود درنتیجه یکی از اهداف مهم مدیریتی در زندان‌های لرستان ارتباط عمیق و مستمر وتبادل علمی بین دانشگاه ها و زندان است که داده ها و تحقیقات صورت گرفته در حوزه زندانیان و آسیب های ناشی از آن در خدمت نهادهای دانشگاهی و پژوهشی قرار می گیرد وبا تولید فکر نو وخلاقیت در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی شاهد اقدامات موثری خواهیم بود.

مدیرکل زندان های لرستان تصریح کرد:برای ریشه یابی جرم نیاز به کار علمی و ارتباط عمیق دانشگاهی داریم ولازم است در دنیای ارتباطات وعصر حاضر ارتکاب جرم در استان ریشه یابی شود.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به ریشه عمیق فرهنگی در بین مردم ما در تنگنا وگرفتاری یاری گر یکدیگرند و در شرایط خاص به گونه بی بدیلی دستگیر و مددرسان نیازمندان هستند که نتیجه آن آزادی ۱۳۵۱زندانی در زندان های لرستان است که بخش بزرگی از این کار ارزشمند توسط مددکاران اجتماعی صورت گرفته و در همینجا از این عزیزان تشکر میکنم.

کشوری گفت:فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی برنیت خیرخواهانه،اقدامات دلسوزانه، دستگیری استوار است که با استفاده از آن می توان به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه کمک کرد. قانون فصل الخطاب همه ماست و با تبعیت از قانون می توان در کاهش فقر ،جرم وکاهش آسیب های اجتماعی گامهای موثر وماندگاری برداشت.

/انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha