برگزاری کارگاه «نظام حمایت از اطفال و نوجوانان و خانواده زندانیان»/ چالش‌ها و فرصت‌های زندانبانی به میزگرد اساتید حوزه و دانشگاه رسید

چالش‌ها و فرصت‌های زندانبانی با تمرکز بر حمایت از اطفال و نوجوانان بزهکار و خانواده زندانیان در قالب محورهای مختلف و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، در یک کارگاه دو روزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، درراستای حمایت هرچه بهتر و مترقی‌تر از حقوق اطفال و نوجوانان بزهکار و خانواده آنان، کارگاه دو روزه «نظام حمایت از اطفال و نوجوانان و خانواده زندانیان» به همت سازمان زندان‌ها و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در تهران برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها که از 28 لغایت 29 مهرماه و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برپا شده، قرار است سرفصل‌های مهم نظام حمایتی از این قشر به شکل کارگاهی به بحث و بررسی گذاشته شود.

تمرکز بر اصول زندانبانی، راهبردهای کاهش جمعیت زندان، تحلیل حقوق مددجویان، زندانیان و خانواده آنان، نگاه افتراقی به مددجویان، گونه‌های حمایت در آئین‌نامه سازمان زندان‌ها و اسناد بین‌المللی، اصول حاکم بر زندانبانی در اسلام، روش‌های نوین مراقبت پس از خروج، زندان ترمیمی، نقش قاضی ناظر در احقاق حقوق زندانیان، اجرای احکام زندانیان و ... از جمله محورهای تحلیل در این کارگاه خواهد بود.

گفتنی است این همایش صبح امروز، پنجشنبه با سخنرانی دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با موضوع سیاست‌های کلان این سازمان در حمایت از زندانیان افتتاح شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha