بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی برای توسعه اشتغال زندانیان

استادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی‌وتربیتی مازندران به همراه سرپرست نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان از کارخانه تولید کنسرو ماهی شهرستان بابلسر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، علی استادی هدف از این بازدید را بهره گیری از ظرفیت های تولیدی برای توسعه اشتغال زندانیان عنوان کرد و اظهار داشت: اداره کل زندان‌های مازندران برای سرمایه گذاری بخش های خصوصی و کارخانجات تولیدی و صنعتی در زندان، آمادگی کامل دارد.

مدیرکل زندان‌های مازندران در این بازدید، به اهداف سازمانی برای ارتقاء وضعیت شغلی زندانیان اشاره کرد وگفت: وجود مشوقها و امتیازات قانونی از جمله معافیت مالیاتی و برخورداری از نیروی کار ارزان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در زندان‌هاست و سرمایه گذاران بخش تولیدی و صنعتی می‌توانند از این فرصت برای توسعه و رونق در بخش های مختلف بهره‌مند شوند.

وی نتایج حاصل از این تعاملات را دوسویه عنوان کرد و تصریح کرد: توسعه اشتغال زندانیان علاوه بر رضایت خداوند متعال، ارتقاء سطح معیشت خانواده زندانیان و کاهش آسیب های اجتماعی از یک سو و بهره‌مندی سرمایه گذاران از امتیازات نیروی کار را از سوی دیگر بدنبال خواهد داشت.
علی استادی در خصوص ایجاد تعامل و همدلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله بنیادتعاون گفت: می توان در کنار برنامه‌هایی که زمینه‌های اقتصادی را مهیا می‌کند برنامه‌های اشتعال را نیز پررنگ تر نمود.

وی با اشاره به متوسط درآمد و دستمزد زندانیانی که در کارخانه کنسرو سازی فعالیت دارند گفت: 34 زندانی با دریافت میانگین ماهانه 3 میلیون تومان در این کارخانه مشغول کار هستند.

او همچنین به ظرفیت تولید کارخانه کنسرو ماهی اشاره کرد و گفت: این کارخانه ظرفیت تولید تعداد 14000 قوطی 180 گرمی در هر روز و بسته بندی آن را دارد.

استادی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی باعث امنیت، آرامش و کاهش دغدغه های روحی و روانی زندانیان و خانواده آنان می شود و ایجاد شغل برای زندانیان و توجه به پروسه اصلاح و تربیت در نظام زندانبانی اسلامی افتخار بزرگ و یک تفکر ارزشی است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha