حرفه‌آموزی مقدمه‌ای بر اشتغال پایدار زندانیان است

در نشست مسؤلین زندان ها و اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ ای استان کهگیلویه وبویراحمد بر ارتقاء دوره های آموزشی برای اشتغال پایدار و مؤثر زندانیان پس از خروج از زندان تأکید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان کهگیلویه وبویراحمد، در این نشست حسن رحیمی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان با اشاره به دوره های حرفه‌آموزی به بیش از هشتصد زندانی این استان از حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار به‌عنوان مهمترین برنامه های این دستگاه برای اصلاح و تربیت زندانیان نام برد.

رحیمی در جلسه مشترک مدیران و رؤسای زندان‌های تابعه استان با مسئولین و کارشناسان ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه اشتغال پایداراز عوامل کاهش ورودی به زندان ها محسوب می شود؛افزود: اشتغال و حرفه‌آموزی به عنوان اولویت اصلی برنامه های تدوینی ریاست سازمان زندان ها در سالجاری است که امیدوارم با نیازسنجی برای تشکیل دوره های مورد نیاز با همکاری و مساعدت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این راستا شاهد تحولی خوب و مطلوب در این زمینه گردیم.

وی اظهار داشت: کسب مهارت های شغلی توسط زندانیان، ضمن کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان ها، پس از آزادی نیز فرصت اشتغال به کار و کمک به معیشت خانواده را برای آنان فراهم می کند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان همکاری دو دستگاه را در طول سال گذشته موفق ارزیابی کرد و گفت: با همکاری و همراهی مربیان فنی و حرفه ای آموزش های خوب و مورد نیازی برای زندانیان ارائه که امیدوارم در بیرون از زندان نیز با همکاری دیگر دستگاهها برای ایجاد شغل برای زندانیان آزاد شده اقدامات شایسته ای معمول گردد.

فتحی معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز دراین نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای توانمند سازی مددجویان زندانهای استان اظهار کرد: با نیاز سنجی برای برگزاری دوره های مفید و سودمند می توان زندانیان بیشتری را برای شرکت در این دوره ها ترغیب و تشویق کرد.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه توانمندسازی و بازگشت موفق زندانیان به اجتماع، نوید بخش احیای جامعه است افزود: امیدواریم با تسهیل شرایط آموزش و با استفاده از ظرفیت زندانیان ماهر و استادکار در کارآموزی، مددجویان پس از آزادی بتوانند از فرصت های شغلی استفاده کرده و به صورت شرافتمندانه در جامعه مشغول به کار شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha