محکوم به اعدام با رضایت اولیاء دم از قصاص نجات یافت

مرد جوانی که با پرتاب چاقو موجب مرگ یکی از دوستان خود شده بود با رضایت اولیا دم از قصاص نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، وی هفت سال پیش با پرتاب چاقو، جان یکی از بهترین دوستانش را گرفت. رفیقی که پسر همسایه بود و دارای دو فرزند.

حکم قصاص بود، ولی با تلاش اعضا شورای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و رضایت اولیا دم، قاتل پس از گذشت سال‌ها از وقوع جنایت از چوبه دار رهایی یافت.

وقوع حادثه
7 سال قبل، مرد مسنی با صدای گریان با پلیس تماس گرفت و مدعی شد پسرش به نام مجتبی به خاطر کری خوانی و مصرف مواد توهم زا، دست به چاقو شده و مرگ دوستش به نام فریبرز را رقم‌زده است.
پس‌ ازاین تماس مأموران کلانتری راهی محل حادثه که یکی از محله‌های بندرعباس بود، شده و پیکر خونین مرد جوانی را که داخل حیاط خانه روی زمین افتاده بود، مشاهده کردند. به دستور بازپرس کشیک قتل، جسد به پزشکی قانونی منتقل و دستور دستگیری قاتل صادر شد. شاهدان ماجرا که خانواده و دوستان مجتبی بودند بیان داشتند که وی پس از ارتکاب این جنایت که از حالت طبیعی خود خارج‌شده بود از محل متواری شده است.

خبر تلخ
شب بود و ساعاتی از وقوع حادثه خونین گذشته بود، مجتبی 22 ساله با تصور اینکه فریبرز مجروح شده و در بیمارستان بستری است در خانه ‌یکی از دوستانش مخفی‌شده بود تا آب از آسیاب بیفتد. ناگهان زنگ گوشی‌اش به صدا درآمد پلیس آگاهی به وی گفت که فریبرز جان سپرده است و خود را به آگاهی معرفی کند. وی که دچار شوک شده بود، مرگ بهترین دوستش به دست خودش را باور نمی‌کرد با اضطراب و پشیمانی خود را به پلیس معرفی کرد.

اعتراف
مجتبی پس از بازداشت درباره انگیزه وقوع قتل به مأموران گفت: «مقتول به‌جز اینکه همسایه دیواربه‌دیوار ما بود، یکی از دوستان خوب من هم بود هنوز باورم نمی‌شود او را کشتم، آن روز چند نفراز دوستانم مهمانم بودند، براثر مصرف روان گردها از حالت طبیعی خود خارج و یک‌باره دچار جنون شدم، پدر و مادرم نیز جلودارم نبودند، صدای کری خوانی و فریاد من به گوش همسایه‌ها رسیده بود، ساعت حدود 7 و نیم عصر بود که فریبرز با شنیدن دادوفریادها خود را به خانه ما رساند، پدرم حتی به او گفته بود که به من نزدیک نشود ولی او می‌خواست جلوی اتفاقات را بگیرد و خاتمه کری خوانی باشد، یک ‌دفعه چاقویی که پرتاب کرده بودم به وی برخورد کرد و خون‌آلود به زمین خورد. فکر کردم او زنده است به همین علت متواری شدم و به خانه ‌یکی از دوستانم رفتم که با تماس پلیس فهمیدم او مرده و اسم قاتل به پیشانیم حک ‌شده است».

رضایت
کاظم شاهرخ نیا یکی از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس که تلاش زیاد وچندین ساله ای را برای سازش این پرونده متحمل شد گفت: با اعتراف این مرد جوان به ارتکاب قتل، قاضی رأی بر قصاص وی صادر کرد. به گفته وی، پس از گذشت 7 سال سرنوشت طور دیگری رقم خورد و با توجه به تلاش تیم صلح و سازش اعضا شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، رضایت خانواده فریبرز جلب شد و از حق قصاص خود گذشتند و قاتل پس از گذشت سال‌ها از وقوع جنایت از چوبه دار رهایی یافت.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha