فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها معرفی شد/ غلامعلی محمدی: کارکرد قضایی و فرهنگی زندان‌ها در سایه برقراری نظم و امنیت است که محقق می‌شود

"سرهنگ رضا ضیاءبخش" با برگزاری مراسمی در سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، به عنوان فرمانده یگان حفاظت این سازمان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، آئین تکریم و معارفه "فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها" طی مراسمی در محل ستاد این نهاد برگزار و "سرهنگ رضا ضیاءبخش" در این سمت معارفه و منصوب شد.

در این مراسم دکتر محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و همچنین تکریم خدمات فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان زندان‌ها گفت: در این جلسه لازم است از سرهنگ برفر به عنوان فردی با خلوص نیت که برای انجام مأموریت‌های سازمانی از هیچ کوششی دریغ ننموده و منشأ خدمات فراوانی بوده‌اند، تقدیر کنیم.

وی همچنین با اشاره به انتصاب سرهنگ رضا ضیاءبخش در این سمت تأکید داشت: باتوجه به رویکرد علمی مدیریت جدید سازمان زندان‌ها، امروز شخصی به عنوان فرمانده یگان حفاظت منصوب می‌شود که دارای تحصیلات عالی حوزه انتظامی، سوابق متعدد اجرایی و نیز آشنایی کامل با اهداف و فضای زندان است. بنابراین سرهنگ ضیاءبخش با سابقه‌ای درخشان از امروز با ابلاغ فرماندهی محترم فراجا، سکان هدایت یگان حفاظت را برعهده خواهند گرفت.

  • باید با اراده جدی در راستای امنیت زندان‌ها گام بلند برداشت

محمدی با اشاره به ابعاد عملیاتی یگان حفاظت، عنوان کرد: اگر وظیفه یگان بخوبی انجام نشود، دو رکن اول که اجرای مجازات حبس و امور اصلاح‌وتربیت مجرمین است دچار خلل خواهد شد. در ذیل استقرار امنیت پایدار و علمی است که در زندان‌ها می‌توان کارهای فرهنگی و خدمات اصلاحی و تربیتی فراوانی را عملیاتی کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید داشت: سازمان زندان‌ها ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در این حوزه دارد که امیدوارم بالفعل شود و ما نیز انتظار داریم که سرهنگ ضیاءبخش در این سمت، با اراده جدی در راستای امنیت زندان‌ها گام بلندی بردارند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها معرفی شد/ غلامعلی محمدی: کارکرد قضایی و فرهنگی زندان‌ها در سایه برقراری نظم و امنیت است که محقق می‌شود

  • امنیت پیش‌نیاز سایر نیازها در کشور است

در بخش دیگر این مراسم نیز سردار معصوم‌بیگی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: نیاز به امنیت جز نیازهای مهم، اساسی و رکنی و البته پیش‌نیاز سایر نیازها در کشور است که بدون ارتقاء آن، دیگر الزامات قابل تأمین نیست. باید امنیت در کشور باشد که حاکمیت نیز بتواند مأموریت و وظیفه خود را ایفا کند.

وی افزود: در پرتو امنیت، سایر نیازهای جامعه نیز محقق می‌شود. امروز نیاز به امنیت به برکت شهدا و مجاهدت همه دستگاه‌ها بویژه مجموعه فراجا محقق شده؛ این درحالی است که معاندین هجمه‌های بسیاری بر ما وارد می‌کنند هرچند ذره‌ای هم نتوانسته‌اند برامنیت کشور خللی وارد سازند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با تأکید بر اینکه امروز دستگاه‌های امنیت‌ساز کشور ازجمله قوه قضائیه در اقتدار کامل قرار دارند، گفت: ما معتقدیم اقتدار دستگاه‌های امنیت‌ساز و فراجا، سرمایه ملی و مربوط به کل جامعه و دراختیار مردم و برای همگان است.

  • شرایط موجود در یگان را باید همچنان ارتقاء داد

معصوم‌بیگی حساسیت در انتخاب فرماندهان حفاظت را عنصری لازم بخصوص در سازمان زندان‌ها دانست و ادامه داد: امروز صمیمانه از زحمات سرهنگ برفر تشکر می‌کنیم چراکه در دوران کاری خود با مجاهدت، تلاشی توام با عقلانیت و تدبیر درپیش گرفتند و ضمن تعامل با سایر دستگاه‌ها توانستند در حوزه آموزش و صیانت اقدامات خوبی شکل دهند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها معرفی شد/ غلامعلی محمدی: کارکرد قضایی و فرهنگی زندان‌ها در سایه برقراری نظم و امنیت است که محقق می‌شود

وی همچنین با معرفی سرهنگ ضیاءبخش به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان زندان‌ها اعلام کرد؛ ایشان از چهره‌های شناخته شده و از خود خانواده سازمان زندان‎هاست و براین اساس مجموعه و حساسیت کار در زندان‌ها را بدرستی می‌شناسد. وی از فرماندهان و مدیران خوش‌نام فراجاست که لازم است شرایط موجود را ارتقا دهد.

در بخش دیگری از این این مراسم سرهنگ برفر، فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان زندان‌ها گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دوران مأموریت خود در این سازمان  ارائه داد.

در پایان مراسم نیز ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ برفر، حکم انتصاب سرهنگ ضیاءبخش به عنوان فرمانده جدید "یگان حفاظت سازمان زندان‌ها" از سوی دکتر غلامعلی محمدی و سردار معصوم‌بیگی به وی اعطا شد.

گفتنی است سرهنگ ضیاءبخش هم‌اکنون نیز ریاست دانشکده علوم پایه افسری دانشگاه علوم انتظامی امین را برعهده دارد و پیش از این نیز به عنوان فرمانده مرکز آموزش شهید کچوئی، سرپرست یگان حفاظت استان البرز، معاون اجرایی فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها و ... مشغول به خدمت بوده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha