بانک قرض‌الحسنه مهر ایران زمینه آزادی ۲۰زندانی در اردبیل را فراهم کرد

در جشن گلریزانی که به مناسبت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در زندان مرکزی اردبیل برگزار شد، ۲۰زندانی جرایم غیرعمد و مالی با محکومیتی بالغ بر ۵میلیارد ریال با مساعدت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در این مراسم که رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، رییس دانشگاه محقق اردبیلی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حضور داشتند، یاسر امجدی، مدیر کل زندان‌های استان اردبیل، ضمن قدردانی از مسوولین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به جهت فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان مالی گفت: آزادی یک زندانی، رهانیدن یک خانواده از بند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است. معتقدیم گاهی نبود سرپرست خانواده می تواند آسیب‌زا بوده و افراد دیگری را نیز وارد چرخه جرم کند.

وی یکی از اقدامات شاخص در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را استفاده از ظرفیت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دانست و از افزایش ۲۰درصدی این شاخص نسبت به شش ماهه اول سال گذشته خبر داد.

0001111.jpg

سیف الهی، عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی بانک در قبال کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد گفت: شاخص عملکردی این بانک‌ نشان از عملکرد مطلوب آن‌ در شبکه بانکی دارد و در این میان بخشی از فعالیت‌ها نیز به کارهای عام‌المنفعه از جمله آزادسازی زندانیان نیازمند و کمک به اشتغالزایی این افراد پس از آزادی از زندان اختصاص یافته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از تداوم این امر در مناسبت‌های مختلف سال در قالب پویش «دوباره زندگی» خبر داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha