بازدید و سرکشی از سه خانواده زندانیان نیازمند

علی‌عبدی ‌گفت:اولویت‌ مهم‌ و تاثیرگذار سازمان‌ زندان‌ها توجه ‌به‌ خانواده ‌زندانیان‌ نیازمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی، مدیر کل زندان‌های استان گفت:در راستای تحقق اولویت هفتم سازمان مبنی بر توجه هرچه بیشتر به خانواده زندانیان در به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی سرکشی انجام می شود.

«علی عبدی»با بیان این‌که مشارکت فعال زندانیان در برنامه های فرهنگی و آموزشی با اولویت یاد گیری معارف دینی، اشتغال و حرفه آموزی و ارتقاء سلامت جسمی و روانی راهکار موثری برای دوری از جرم و بازگشت مجدد به زندان است،افزود:توجه به حقوق شهروندی زندانیان ، رعایت کرامت انسانی آنان و تلاش برای رفع مشکلات خانواده زندانیان را ضروری برشمرد.

در ادامه بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: تا زمانی که عضوی از خانواده در زندان است از زندانی و خانواده اش باید به گونه‌ای حمایت شود که علاوه بر فرد خاطی، خانواده آن نیز دچار بزهکاری نشود.

حجت الاسلام و المسیمن«نسایی زهان» با قدردانی از همراهی و همکاری همیشگی مدیرکل زندان های استان و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز استان افزود:به مناسبت های مختلف کمک های خود را به خانواده زندانیان اهدا تا آنها مشکلات کمتری داشته باشند.

وی برنامه ریزی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای این گروه هدف را بسیار حائز اهمیت بیان کرد.

وی تصریح کرد:کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات عدیده ای که ممکن است دامنگیر خانواده زندانیان نیازمند شود، در گرو همکاری و حمایت دستگاه های حمایتی و اجتماعی، خیرین و مردم نوعدوست است.

گفتنی است :در این سه دیدار تامین اجاره بهاءمحل سکونت دو خانواده،هزینه درمانی یکی از فرزندان،بررسی پرونده یکی از زندانیان و مشارکت خیرن تا زمینه آزادی نامبره فراهم شود وضمن اعطاء بسته های معیشتی نیز نتیجه این دیدار ها بود.

شایان ذکر است: معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان،رئیس مرکز امورخدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج ، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان و مسئول حوزه مدیر کل نیز همراهی کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha