توانمندسازی، بازاجتماعی و اشتغال همزمان مددجویان البرزی

در راستای تحقق توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان و استفاده موثر از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در این امر، 53 تن از مددجویان زندان های البرز با هماهنگی‌های به عمل آمده در گروه خودروسازی سایپا مشغول به کار شده و مقدمات اشتغال 50 نفر دیگر نیز فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان البرز، علی چهارمحالی مدیر کل زندانهای البرز به همراه مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان استان و رئیس اردوگاه کاردرمانی کرج با حضور در سایت بسته بندی قطعات یدکی همراه خودرو گروه خودروسازی سایپا از اشتغال زندانیان این گروه خودروسازی بازدید و با مدیران عامل سایپا یدک و همراه خودرو دیدار کرد.

علی چهارمحالی در این بازدید با اشاره به اشتغال زندانیان و نقش آن در بازاجتماعی کردن آنان گفت: اولویت نخست سازمان زندانها اشتغال است که می توان به جرات آن‌را یکی از عناصر مهم و موثر در اصلاح و تربیت مجرمین برشمرد که عزت نفس و حس امید به زندگی را در زندانیان تقویت می‌کند و مانع بزرگی در بازگشت به مسیر خطا و اشتباه است.

مدیر کل زندان‌های استان البرز معاشرت زندانیان با مردم جامعه و حذف رویکرد انگ زنی جامعه به این قشر را از جمله تسهیلگران امر اصلاح و تربیت برشمرد و اذعان داشت: با ورود زندانیان به شرکت‌ها و صنایع پرآوازه و خوش‌نامی مانند گروه خودروسازی سایپا و با اشتغال در این مراکز بازاجتماعی شدن آن‌ها در دل کار شکل می‌گیرد و این امر موجب تعدیل چرخه‌های وقوع جرم می‌شود و امنیت اجتماعی در این بستر شکل می‌گیرد.

چهارمحالی افزود: باید از تمامی مسئولان و کارکنان گروه خودروسازی سایپا تشکر کرد که این فرصت را به مددجویان دادند تا امر بازاجتماعی شدن را در کنار دیگر شهروندان عادی جامعه تمرین کنند، توانمند شوند و به درآمدزایی دست یابند و دغدغه‌های معیشتی را بر طرف و بیم از فردای پس از آزادی این قشر از جامعه را مرتفع سازند.

سید اکبر موسوی مقدم مدیر عامل همراه خودرو گروه خودرو سازی سایپا نیز با اشاره به اشتغال زندانیان در این گروه خودروسازی اظهار داشت: علیرغم موانعی که در این امر مهم وجود داشت اما بر اساس مسئولیت اجتماعی که بر عهده هر یک از ماست این امر به سرانجام رسید و زندانیان در سایت بسته بندی لوازم یدکی مشغول به کار شدند.

موسوی مقدم افزود: امیدواریم که این سطح همکاری ارتقا پیدا کند و تعداد بیشتری از زندانیان در شکل‌های مختلف قراردادی در این گروه خودروسازی مشغول به کار شوند و ما نیز دین خود را در این زمینه ادا کنیم.

انتهای خبر/

توانمندسازی، بازاجتماعی و اشتغال همزمان مددجویان البرزیتوانمندسازی، بازاجتماعی و اشتغال همزمان مددجویان البرزیتوانمندسازی، بازاجتماعی و اشتغال همزمان مددجویان البرزیتوانمندسازی، بازاجتماعی و اشتغال همزمان مددجویان البرزیتوانمندسازی، بازاجتماعی و اشتغال همزمان مددجویان البرزی