اولیای دم به 16 نفر از مددجویان قصاصی زندان رجایی‌شهر زندگی دوباره هدیه دادند

عفو و گذشت اولیاء دم سبب گردید تا 16 نفر از مددجویان زندان رجایی‌شهر که در انتظار اجرای حکم قصاص بودند از مرگ نجات یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، مدیر زندان رجایی شهر گفت: مذاکرات اصلاحی برای حصول سازش میان طرفین در شش ماهه نخست سالجاری توسط واحد مددکاری سرنوشتی متفاوت از آنچه در انتظار مددجویان محکوم به قصاص بود را برای آنان به رقم زد.

عزیزی در ادامه افزود: مددکاران از طریق ارتباط با شکات، اولیاء دم، مراجع قضایی، مسئولین و نیکوکاران و خیرین نقش بارزی در کاهش جمعیت کیفری ایفا می نمایند.

وی تصریح نمود: حداقل و حداکثر زمان تحمل کیفر برای محکومین به قتل بین 3 تا 22 سال بوده که باتلاش واحد مددکاری وکمک نیکوکاران به رضایت و گذشت اولیاء دم انجامید.

مدیر زندان رجایی شهر عوامل فرهنگی، فردی، جامعه‌پذیری نامناسب، نداشتن مهارت ارتباط، توسل به ‌زور جهت احقاق حق، عدم ارائه الگوهای مناسب بهینه سازی اوقات فراغت افراد، سطح پایین میزان تحصیلات، عدم آگاهی از عواقب سوء بزه، پائین بودن آستانه تحمل افراد را از دلایل بروز قتل دانست.

عزیزی تصریح نمود: رضایت اولیاء دم آثار اجتماعی فراوانی داشته و باعث اشاعه فرهنگ گذشت و فداکاری، تقویت محبت و نوع دوستی، کاهش آسیب و گسترش فرهنگ انفاق می شود.

لازم به ذکر است: از تعداد 16 نفر محکومین به قصاص نفس در شش ماهه اول نخست سالجاری تعداد 11 نفر آنان با اخذ رضایت اولیاء دم و پایان محکومیت دولتی آزاد گردیده اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha