نشست تخصصی روسای «مراکز نظارت الکترونیک سراسر کشور» برگزار می‌شود/ رصد مستمر و دقیق بر زندانیان تحت پابندهای الکترونیک

نشست تخصصی روسای «مراکز نظارت الکترونیک سراسر کشور» فردا، 19 مهرماه با حضور دکتر غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در جهت ارتقاء و اجرای هرچه دقیق‌تر نظارت و پایش بر زندانیان تحت پوشش پابندهای الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، همزمان با رویکرد سازمان زندان‌ها در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که با توسعه و توزیع کمی و کیفی «پابندهای الکترونیک» در دست انجام است، اولین نشست تخصصی روسای مراکز نظارت الکترونیک سراسر کشور فردا، سه‌شنبه به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

در این نشست که به همت دفتر «ساماندهی مراکز نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیک» دایر می‌شود، قرار است برنامه‌ریزی‌های لازم درراستای پایش و نظارت هرچه بهتر و دقیق‌تر از افراد تحت نظارت پابندهای الکترونیکی تدوین، بررسی و به اجرا گذاشته شود.

گفتنی است؛ توسعه «پابندهای الکترونیک» و پوشش کمی و کیفی زندانیان حائز شرایط ذیل این سامانه، از اولویت‌های جدی سازمان زندان‌ها در دوره تحول و تعالی زندانبانی و مدیریت علمی مراکز تأمینی و تربیتی کشور است.

سازمان زندان‌ها طی ماه‌های اخیر و پس از امضای تفاهمنامه با شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته در یک جهش قابل توجه، تعداد زیادی از زندانیان حائزشرایط را تحت «پابندهای الکترونیک» بگذارد. همچنین درحال حاضر نیز تعداد زیادی پابند آماده استفاده و بهره‌برداری است که پس از صدور احکام قضایی، در مورد این دسته از زندانیان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha