168 زندانی مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ با کمک 39 میلیاردی خیرین آزاد شدند

در راستای دستورالعمل ساماندهی زندانیان وکاهش جمعیت کیفری زندانها با تعامل انجام گرفته از طرف خیرین و نهاد های حمایتی و همچنین اقدامات واحد مددکاری زمینه آزادی تعدادی از مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در شش ماهه اول فراهم گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، سرپرست مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ اظهار داشت: بسیاری از زندانیان جرائم عمد و غیر عمد با توجه به داشتن شاکی خصوصی، باید در حبس بمانند و این امر زمینه ساز بروز آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی بیشتر می باشد.

مزدارانی گفت: در این راستا در جهت جذب مشارکت های خیرین نیکوکار در جهت کمک به آزادی زندانیان نیازمند و اقشار آسیب پذیر واجد شرایط که علی رغم پایان حبس به علت مشکلات مالی قادر به پرداخت بدهی خود نبودن، با جلسات انجام گرفته با خیرین اقدام به جذب کمک های مادی جهت آزادی این افراد نمودیم و با تلاش شبانه‌روزی واحد مددکاری زندان و رایزنی با شکات رضایت های لازم اخذ و مددجویان آزاد شدند.

سرپرست مجتمع ادامه داد: از مهمترین اموری که توسط مددکاران اجتماعی انجام پذیرفت مداخله مستمر جهت اخذ رضایت از شکات زندانیان بود که این رضایت از طریق همکاری وسیع و گسترده و حمایت های مادی خیرین محترم خارج از زندان، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان مرکز و توابع و مرکز مراقبت پس از خروج انجام پذیرفت که در شش ماهه اول سال 1401 زمینه آزادی تعداد 168 نفر از زندانیان با پرداخت حدود 39 میلیارد ریال فراهم گردید.

مزدارانی همچنین افزود: میزان رد مال این مددجویان رقمی بالغ بر 92 میلیارد ریال بود که با تلاش واحد مددکاری زندان و رایزنی با شکات با پرداخت حدود 58 میلیارد ریال رضایت های لازم اخذ و مددجویان آزاد شدند. علاوه بر کمک خیرین، آورده این مددجویان رقمی بالغ بر 19 میلیارد ریال بوده که در برخی موارد از طریق رایزنی مددکاران، شکات بدون دریافت وجهی اعلام رضایت نموده اند.

او ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر مددکاری در این مدت میتوان به پرداخت 30 مورد هزینه ایاب و ذهاب به مددجویان نیازمند در هنگام آزادی، 23 مورد پرداخت هزینه های درمانی و اهداء 100 بسته حمایتی به خانواده ها اشاره نمود.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با جلب هر چه بیشتر کمک‌های خیرین، زمینه آزادی مددجویان دیگر نیز فراهم گردد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha