زنگ آغاز سال تحصیلی در کانون اصلاح و تربیت تهران نواخته شد

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: در مدارس عادی، انجمن های اولیاء و مربیان رابط مدارس و خانواده ها هستند اما در کانون اصلاح و تربیت، این انجمن ها وجود ندارد و اغلب دانش آموزان از نقش حمایتی خانواده هایشان بی بهره هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزشی حر کانون اصلاح و تربیت تهران با حضور حمیدرضا جهانگیری معاون مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها، اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران، جوادی معاون رییس کل دادگستری و رییس حوزه قضایی اطفال و نوجوانان، جوادی معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۲۹ و محبوب شریعتی معاون آموزش و پرورش منطقه ۵، و همچنین دانش ِآموزان این مجتمع آغاز شد.

در این مراسم؛ اسماعیل جمیاری ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در زندان های استان تهران، شش مدرسه تاسیس شده تا هیچ مددجویی به دلیل حبس از تحصیل باز نماند.

زنگ آغاز سال تحصیلی در کانون اصلاح و تربیت تهران نواخته شد

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران خاطرنشان کرد: امکان ادامه تحصیل از پایه نهضت سوادآموزی تا دکترا به صورت یکسان برای همه مددجویان فراهم است و در مدارک معتبر اعطایی آموزش و پرورش و دانشگاه ها هیچ نامی از زندان به عنوان محل تحصیل برده نمی شود تا به راحتی در جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: در مدارس عادی، انجمن های اولیاء و مربیان رابط آموزش و پرورش، مدارس و خانواده ها هستند اما در کانون اصلاح و تربیت، این انجمن ها وجود ندارد و اغلب دانش آموزان این مرکز از نقش حمایتی خانواده ها بی بهره هستند و جای این انجمن در مدارس داخل زندان ها و کانون اصلاح و تربیت خالی است.

وی همچنین گفت: حبس مانع تحصیل نیست، در حال حاضر ششصد نفر از مددجویان دانش آموز مدارس زندان های استان تهران هستند و تلاش می کنیم با توجه به جمعیت کیفری استان تهران، این آمار افزایش یابد.

جمیاری همچنِین گفت: وجود انجمن حمایت از خانواده زندانیان، ستاد دیه و مرکز مراقبت بعد از خروج این امکان را می دهد تا علیرغم محدودیت های بودجه ای و نیروی انسانی ضمن کمک به زندانیان و خانواده های آنان با تمام قوا در راه اعتلای اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها تلاش نماییم.

زنگ آغاز سال تحصیلی در کانون اصلاح و تربیت تهران نواخته شد

در این مراسم، مدیر کانون اصلاح و تربیت با تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش منطقه ۵ که در سال تحصیلی جدید در بازگشایی مجمتع آموزشی حر مساعدت کردند، گفت: اکثر مددجویان این مرکز، زمینه تحصیل در جامعه را نداشتند ولی کانون امکان سوادآموزی یا ادامه تحصیل را به آنان ارائه می دهد.

علی هاشمی بیان داشت: تحصیل حق همه مددجویان است و هیچ کس به خاطر زندانی شدن از این حقوق محروم نمی شود و معلمان اعزامی از آموزش و پرورش امر تدریس را بر عهده دارند.

بنا به این خبر، در ادامه مراسم، زنگ آغاز سال جدید تحصیلی توسط جوادی معاون رییس کل دادگستری و رییس حوزه قضایی اطفال و نوجوانان نواخته شد و مددجویان با عبور از زیر قرآن و در میان گل و دود اسپند وارد کلاس های مقاطع ابتدایی و دبیرستان گردیدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha