خراسان جنوبی به لحاظ شاخص‌های قضایی مطلوب است
گزارش سفر به شهرستان قاینات

مدیرکل زندان‌های استان به اتفاق هیات همراه به منظور تعامل هرچه بیشتر با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قاینات دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی، مدیر کل زندان‌های استان گفت: تعامل دستگاه قضائی در امر کاهش جمعیت کیفری در زندان ها ، استفاده از مبانی حقوقی و پابندهای الکترونیکی با هدف حفظ کانون خانواده ها وپیشگیری از آسیب های احتمالی خانواده عنوان کرد.

«علی عبدی» افزود: با توجه به این‌که هدف از مجازات زندانیان اصلاح و تربیت و بازگشت سعادتمندانه به جامعه می‌باشد در این باره در زندان ها برنامه های فرهنگی متنوعی وجود دارد و تلاش‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد:شاخص های قضایی سازمان تعریف شده است که استان خراسان جنوبی به لحاظ شاخص های قضایی مطلوب می باشد.

وی متذکر شد:با توجه به سفر دوم ریاست محترم ریاست جمهور به استان مباحث زندان‌های استان مطرح می کنیم و مسائل اعتباری زندان قاین حتماً مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به این که تعیین و تکلیف زندانیان بند باز برای حرفه آموزی برنامه ریزی کردیم عنوان کرد:سه کارگاه حرفه آموزی در مرکز استان به همت انجمن حمایت زندانیان افتتاح شده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش و پیگیری واحد اجرای احکام، مددکاری و کمیته صلح و سازش زندان قاین برای کاهش و رفع مشکلات مددجویان نیز قابل تقدیر است.

«وکیل زاده» رئیس دادگستری شهرستان قاینات تقویت انجمن حمایت زندانیان و گسترش فعالیت های آن را به نفع خانواد های زندانیان بی بضاعت و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد.

«اکبرزاده» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاینات با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری ،گفت : یکی از دغدغه های اساسی قضایی در شهرستان کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات های جایگزین حبس می باشد ، که حضور فرد متهم در زندان ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای وی و هم‌چنین فرزندان و خانواده اش در پی داشته باشد.

در پایان از رئیس دادگستری،دادستان عمومی و انقلاب و قاضی ناظر زندان شهرستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha