۸۰۲ زندانی در ۶ ماه گذشته توسط شوراهای حل اختلاف اصفهان آزاد شده‌اند

بابایی مدیر کل و سرپرست شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان از آزادی ۸۰۲ زندانی در ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،درراستای اجرای سند تحول قضایی کشور و اجرای اولویت های ده گانه سازمانی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری با اصل میانجی گری و صلح و سازش ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف در زندان های استان استقرار یافته اند.
بابایی مدیر کل و سرپرست شوراهای حل اختلاف زندان های استان در خصوص این خبر گفت:در سند تحول قضایی کشور بدلیل کثرت و افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه،توسعه شوراهای حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی در دستور کار قرار گرفته که در سطح زندانهای استان نیز با افزایش این شعبات تعداد۸۰۲ زندانی از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۹۳۰ پرونده به ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف وارد و ثبت گردیده اظهار کرد:از تعداد این مجموع،۱۹۲۰ پرونده مختومه و تنها ۱۰ پرونده باقی مانده در دست بررسی است .
بابایی تصریح کرد:از بین پرونده های مختومه شده ۱۴۳۸ پرونده مصالحه و ۴۸۲ پرونده نیز منجر به صدور حکم شده است.
مدیر کل زندان های استان در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به فعالیت ها وتلاش های صورت گرفته توسط اعضاشورای های حل اختلاف گفت:با توجه به اولویت مهم سازمانی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری در زندان ها و استقرار شعبات مختلف در زندان ها کارکنان این شعبه ها که همه از جمله مددکاران و مشاوران خبره از زندان ها می باشند،با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در هر زندان زمینه صلح و سازش را مهیا و تا جایی که در بین شوراهای موجود در زندان ها،شعبه ۳۰ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکز ی اصفهان با آزادی ۳۱۰ نفر پیشتاز بوده است.
سرپرست شوراهای حل اختلاف زندان های استان در ادامه افزود:زندان های شهرستان های نجف آباد،لنجان،خمینی شهر و ستاد مردمی دیه استان بیشترین آمار آزادی را به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه بیشترین آمار پرونده وارده به شوراها را مربوط به شعبه ستاد مردمی دیه استان،زندان شهرستان های لنجان،خمینی شهروشعبه ۴۳ زندان مرکزی بیان کرد و تصریح کرد:بیشترین پرونده های مختومه در شعبات ستاد دیه ،خمینی شهر ،لنجان،نجف آباد و شعبه ۴۳ زندان مرکزی اصفهان با بیشترین فراوانی بالای ۱۵۰ مورد بوده است.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان در شعبات شورای حل اختلاف زندان ها،بیشتربن پرونده مصالحه را مربوط به زندان های نجف آباد،لنجان وخمینی شهر دانست و گفت:شعبه های شورای حل اختلاف زندان های مرکزی،ستاددیه وخوانسار بیشترین صدور احکام را نسبت به پرونده های وارده داشته اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha