مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در زندان بابل

در آستانه هشتم ربیع الاول ، مصادف با سالروز شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان، حضرت امام حسن عسکری (ع) مراسم سوگواری و عزاداری در اداره زندان شهرستان بابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدیان، مسئول فرهنگی اداره زندان بابل در مراسم شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان، حضرت امام حسن عسکری (ع)، طی سخنانی به تشریح وضعیت و سیره زندگانی آنحضرت پرداخت.

محمدیان حصر و ایذاء را از مسائل مهم زندگی این معصوم عنوان کرد و گفت: در دوران زندگی پربار معصومین به ویژه امام سجاد (ع)، امام کاظم (ع) و امام عسکری (ع) فضای خفقان، ظلم و دیکتاتوری به شدت عرصه را بر این بزرگواران تنگ کرده بود هر چند ایشان از همان موقعیت های محدود نیز فرصت های بی بدیلی برای اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی می ساختند.

مسئول فرهنگی زندان بابل ایجاد بسترهای لازم برای معرفی امام زمان (عج) به عنوان جانشین را یکی از رسالت های مهم امام حسن عسکری (ع) دانست و توضیح داد: ایشان خوب واقف بودند که قرار است امامی بیاید که بر اساس مشیت الهی لازم است از نظرها غائب باشد و فقط خود را به صالحین بنمایاند، پس تمامی تلاش خود را به کار بردند تا مقدمات لازم را برای آمادگی هر چه بیشتر امام غایب فراهم آورند.

این کارشناس مذهبی بخش دیگری از سخنان خود را به انقلاب اسلامی و نقش آن در راستای فراهم سازی زمینه ظهور امام زمان (عج) اختصاص داد و اشاره کرد: اکنون جایگاه این انقلاب و پیشرفت های آن و نیز تأثیر آن بر مردم و فرهنگ های جهان بر کسی پوشیده نیست، از همین رو مستکبرین عالم احساس خطر کرده و برای سقوط این انقلاب اسلامی فتنه ها به پا می کنند.

وی پیرو فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) ، آمریکا را شیطان بزرگ عنوان کرد و گفت: کار ابلیس وسوسه و فریب است و دشمنی او با جنس بشر به ویژه مومنان دیرینه است.

در بخش دیگر این مراسم زندانی مداح در رثای آن امام همام به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخته و زندانیان و کارکنان زندان در سوگ شهادت امام حسن عسکری ( ع) سینه زنی کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha