نشست هماهنگی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با جمعی از صنعتگران

صبح روز گذشته نشست هم اندیشی و همکاری مدیرکل زندان های استان مرکزی با جمعی از صنعتگران ساوه باهدف توسعه اشتغال حداکثری زندانیان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مرکزی ، علی اسلام خواه در این دیدار با اشاره به نقش موثر بیکاری و نداشتن در آمد کافی بر وقوع اغلب جرائم اظهار کرد؛ برگزاری کلاس های آموزش مهارت فنی و حرفه ای و ایجاد شغل برای زندانیان در طول دوران حبس، رویکرد موثری بر فرآیند اصلاح پذیری مجرمان وکاهش آمار بازگشت مجدد آنان به زندان است.

مدیرکل زندان های استان مرکزی در این رابطه افزود؛ استفاده از ظرفیت کارگاه و نیروی کار موجود در زندان ها فرصت مناسبی است که فعالان عرصه تولید با دریافت تسهیلات بانکی ویژه علاوه بر رونق کسب و کار خود بر روند اشتغال زایی زندانیان هم نقش بسزایی ایفا کنند.

این مقام مسئول در ادامه نشست با جمعی از صنعتگران ساوه یادآور شد؛ اعضای خانواده زندانیان که اغلب به دلیل زندانی شدن سرپرست خود دچار گرفتاری مالی و اقتصادی شده اند برای امرار معاش و ادامه زندگانی شرافتمندانه نیازمند شغل و درآمد هستند .

وی با بیان مطلب فوق خواستار همکاری با انجمن های حمایت و مجموعه بنیاد تعاون به منظور کمک به ایجاد شغل و درآمد پایدار برای قشر آسیب پذیر خانواده زندانیان شد.

در ادامه نشست فوق احمد ترکاشوند رییس زندان ساوه گزارشی از فعالیت های حوزه اشتغال زندان تحت نظارت را تبیین و بر لزوم توجه پیمانکاران بخش خصوصی به رونق مشاغل زود بازده در کارگاه های زندان تاکید کرد .

همچنین هریک از صنعتگران حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود با اولویت ایجاد درآمد ثابت برای زندانیان و تولید محصولات با کیفیت در کارگاه های زندان ساوه را بیان کردند.

گفتنی است؛ دیدار چهره به چهره با زندانیان و کارکنان و بررسی فعالیت حوزه های مختلف زندانبانی از دیگر برنامه های حضور امروز مدیرکل زندان های استان در زندان ساوه بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha