سرنوشت تلخ صاحبخانه با وساطت خیرین ختم به خیر شد

خیرین اردبیلی به کمک پدری شتافتند که در بازسازی منزل خود به دلیل مصدومیت یکی از کارگران و ناتوانی در پرداخت دیه گذرش به زندان افتاده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، این مرد ۷۲ساله برای بازسازی سقف منزل مسکونی خود اقدام کرده بود که به دلیل نداشتن تجربه کاری و مهیا نبودن شرایط ایمنی ساختمان، متاسفانه یکی از کارگران از داربست سقوط کرده و از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی و قطع نخاع می‌شود.

لازم به ذکر است مطابق مواد ۲۸،۲ و ۳۸ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان و پیمانکاران موظف به بیمه کارگران هستند و اگر در حین عملیات ساختمانی و یا تخریب، فردی دچار آسیب و خسارت شود، مسوولیت آن با مالک ساختمان خواهد بود.

امجدی مدیر کل زندان‌های استان اردبیل، با اعلام این خبر افزود: این فرد که به دلیل عجز از پرداخت دیه به میزان ۱۵میلیارد ریال در زندان بسر می برد؛ به همت مددکاران، مسوولین ستاد دیه و تنی چند از خیرین نیک اندیش اردبیل توانست با پرداخت دین و جلب رضایت شاکی پرونده آزاد شود.

محبوبی، مدیر ستاد دیه استان اردبیل در گفتگویی با روابط عمومی زندان‌های استان گفت: در حال حاضر۳ زندانی حوادث کارگاهی با جمع محکومیت ۱۸میلیارد ریال، در زندان‌های اردبیل تحمل حبس می‌کنند که امید است بزودی با کمک خیرین و جلب رضایت شکات زمینه آزادی آنان فراهم شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha