کارآفرینان و برگزیدگان جشنواره ملی مهارت زندانیان چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند
بازدید مدیر کل میراث فرهنگی و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای از کارگاه های زندان های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل زندان های استان گفت: حرفه آموزی و توسعه اشتغال باعث ایجاد درآمد پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر کل زندان های استان از کارآفرینان ، مربیان حرفه آموزی و برگزیدگان جشنواره ملی مهارت زندانیان استان قدردانی شد.

مدیر کل زندان های استان در این جلسه با اشاره به مهمترین اولویت سازمان زندان ها گفت: اشتغال،بزرگترین ومهمترین عامل پیشگیری ازبروزجرایم وآسیب های اجتماعی درجامعه است.باآموزش فنی وحرفه ای درزندانها،زمنیه اشتغال وفرهنگ کارمهیامی‌شودوآسیب‌ها وبزه های اجتماعی کاهش می یابد.

حیدری ضمن تشکر از همکاری مراکز آموزشی استان گفت: درچرخه اصلاح وتربیت،اشتغال زایی وحرفه آموزی،مؤثرترین فرآینداصلاحی و تربیتی درزندان‌هابوده وباعث افزایش کیفیت زندگی زندانی پس از بازگشت به جامعه می‌شود.

مدیر کل زندان های استان به اشتغال ۷۰ درصدی محکومین زندان های استان افزود: آموختن مهارت لازم وکسب توانایی‌های عملی وکاربردی جهت اشتغال پس از آزادی، کسب درآمد دراثراشتغال ایجادشده و کمک به ارتقاءسطح زندگی مددجویان وخانواده های آنان و استفاده بهینه ازاوقات فراغت درزندان تنها بخش کوچکی از تاثیر کارآفرینی و حرفه آموزی در زندان است.

کریمزاده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان طی سخنانی به سابقه طولانی همکاری با زندان های استان اشاره کرد و گفت: حرفه آموزی موتور پیش ران و محرک ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری است و می تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با تشکر از مربیان و داوران جشنواره مهارت اموزی افزود: آموزش های فنی‌وحرفه‌ای در زندان های استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی و کاهش آسیب اجتماعی و کاهش بیکاری بعد از آزادی دنبال می‌شود.

قدردانی از کارآفرینان ، مربیان و فعالان حرفه آموزی با اهدای لوح سپاس و صنایع دستی تولید زندان و بازدید از کارگاه های صنایع دستی ، تولید لامپ و تولید مصنوعات بتنی در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان برنامه دیگر این مراسم بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha