آزادی 370 نفر از مددجویان زندان رجایی‌شهر در شش ماهه اول سال‌جاری

به منظور اجرای سیاست های کلی قضایی مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری واحد قضایی زندان رجایی شهر از طریق پیگیری و رفع مشکلات قضایی مددجویان اقدام به آزادی تعداد 370 نفر از آنان طی شش ماهه اول سالجاری نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، مدیر زندان رجایی شهر گفت: حضور مستمر کارشناسان اجرای احکام در اندرزگاهها و ملاقات با مددجویان، مکاتبه و تعامل با مراجع قضایی از راهکارهای اساسی کاهش جمعیت کیفری می باشد.

عزیزی شناسایی مددجویان تحت قرار، استفاده از راهکارهای قانونی و کارآمد جهت پیگیری پرونده قضایی را از وظایف کارشناسان ذیربط عنوان نموده، افزود: رعایت حقوق شهروندی و تکریم از مددجویان در قالب بررسی مشکلات قضایی مهمترین ابزاری است که می تواند در کاهش جمعیت کیفری تاثیر گذار باشد.

مدیر زندان رجایی شهر بهره مندی مددجویان واجد شرایط از امتیازات قانونی را علاوه بر تقویت روحیه و تغییر شخصیت آنان سبب تحقق اهداف عالی قوه قضائیه و سازمان زندان ها مبنی بر حبس زدایی دانست.

لازم به ذکر است: طی شش ماهه اول سالجاری تعداد 370 نفر از مددجویان زندان رجایی شهر با بهره مندی از تسهیلات قانونی از جمله آزادی مشروط، اتمام حبس، وثیقه، کفالت، گذشت شاکی، التزام، تعلیق مجازات، برائت و...آزاد و به کانون خانواده باز گشته اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha