نماینده مجلس خبرگان رهبری با بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در کرمانشاه دیدار کرد

آیت الله عراقی طی دیداری از بازداشت شدگان حوادث اخیر، نوید تسریع در رسیدگی به پرونده این افراد و آزادی آنها را اظهار کرد و با جمعی از بازداشت شدگان صحبت و گفتگو داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل‌ زندانهای استان کرمانشاه، آیت الله عراقی نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در قم به همراه دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان در زندان مرکزی کرمانشاه با دستگیر شدگان حوادث اخیر مهرماه دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله عراقی با اشاره به اهمیت موضوع حوادث اخیر اظهار داشت: در واقعه حادثه فوت خانم مهسا امینی پس از دستگیری توسط مامورین امنیت اخلاقی بیشترین ناراحتی و تاسف از این حادثه را مقام معظم رهبری (مدظله) متحمل شدند و این واقع دل همه مسئولین و جامعه را نیز به درد آورد اما در این موضوع از نظر نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراضات و انتقادات بجا و مسالمت آمیز قابل تقدیر و استماع می باشد.

وی در ادامه ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری (مدظله) اظهار کرد: به دستور اکید حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضاییه کشور می بایست هر چه سریع تر به پرونده های قضایی دستگیر شدگان حوادث مهرماه رسیدگی شود و در صورت بی گناهی به آغوش خانواده بازگردند.

همچنین آیت الله عراقی نماینده خبرگان رهبری در کرمانشاه به صحبت های بازداشت شدگان استماع کرد و پیگیر رسیدگی به پرونده های قضایی این افراد از سوی دادستانی و دادگستری کرمانشاه شد.

در ادامه این دیدار وی تعدادی کتاب در خصوص آشنایی با فرهنگ کرمانشاه از نویسندگان و علمای بزرگ ایران به تعدادی از بازداشت شدگان برای افزایش اطلاعات عمومی اهدا و با موعظه های پدرانه و صمیمانه آنها را به راه راست هدایت نمود.

دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به قضایای اخیر و نگاه رافت اسلامی و دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه کشور در این ایام به کلیه پرونده های این افراد رسیدگی شده و تاکنون بیش از 90 درصد دستگیر شدگان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی در ادامه افزود: به کلیه شهر های استان و دادستان های شهرستان ها نیز سفارش اکید شده تا به سرعت وضعیت این افراد در زندان های مشخص و در صورت امکان با رافت اسلامی آزاد گردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha