بیش از یک هزار و 200 نفر از زندانیان سمنان به مهارت‌آموزی پرداختند

در جلسه‌ای با حضور مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور و مدیران کل زندانها و سازمان فنی و حرفه ای استان سمنان، وضعیت مهارت‌آموزی زندانیان و وضعیت کاری مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان در جلسه ای که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با حضور علیرضا مهدی‌نیا رئیس اداره امور مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شده بود، گفت: فرهنگ زندانبانی از انبارداری انسان‌ها به اصلاح و تربیت تغییر پیدا کرده است.

کهربایی با بیان اینکه سازمان زندان ها با برنامه ریزی های که از گذشته انجام داده است درحال تغیر رویه و اجرای برنامه های مهارتی در زندانها است، گفت: مهارت‌آموزی به زندانیان که در سند تحول قوه قضائیه نیز بدان اشاره شده است در همین راستا است و تاکنون در پیشگیری از بازگشت زندانیان به زندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر بوده است.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه در زندان فضای آموزش متفاوتی وجود دارد، تصریح کرد: آموزش در زندان به جهت فضای متفاوت آموزشی، محدودیت‌های ارتباطی،گروه هدف خاص و نیز دور بودن زندان از مرکز شهر، مصائب زیادی برای مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای دارد که توجه به این موضوع و اصلاح قوانین و پرداخت‌ها در این زمینه، ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارگاه‌های تولیدی در کنار مهارت‌آموزی برای زندانیان ایجاد شده که با کسب مهارت لازم در آن مشغول به کار می‌شوند و دستمزد دریافت می‌کنند، یادآور شد: در سال 1400 تعهد آموزشی مشترک این اداره کل با فنی و حرفه‌ای یک هزار نفر بود که در پایان همان سال بیش از یک هزار و 200 نفر از زندانیان در قالب 72 عنوان دوره، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

کهربایی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تعهد آموزشی برای یک هزار و 200 نفر پیش‌بینی شده است که تاکنون 245 نفر آموزش دیده و گواهینامه دریافت کرده‌اند و مابقی در حال طی کردن دوره آموزشی هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha