بدترین دشمن انسان جهل است 

مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام حسناتی امام جمعه شهر نجف آباد در زندان مرکزی اصفهان برگزارشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس طی مراسمی و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گرامی داشته شد.
در این مراسم که مدیرکل وجمعی از مسئولین ستادی وکارکنان زندان مرکزی واداره کل نیز حضور داشتند،حجت الاسلام حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد طی سخنانی با اشاره به ایثارگری های رزمندگان ،بسیجیان وشهدای جنگ تحمیلی پرداخت.
وی در بخشی از سخنانش به موضوع مهم عقل از دیدگاه قرآن و عترت اشاره کرد و گفت:از جمله مواردی که قرآن و عترت برآن تاکید دارد عقل است که انسان ها باید از آن در تمامی موارد بهره مند شوند .
وی در ادامه گفت:عقل گنجینه ای است که در وجود تمام انسان ها وجود دارد و امروز متاسفانه تمام مسایل ومشکلات موجود در دنیا بر اثر جهل و عدم استفاده از عقل است.
امام جمعه شهرستان نجف آباد در ادامه بر شناخت عقل و جهل تاکید کرد و گفت:اگر انسان عقل را شناخت و بین عقل و جهل انتخاب صحیحی داشت و همچنین بر اساس عقل کار کرد،هیچ‌گاه شاهد جرم و جنایتی نبودیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش رفیق هر فرد را عقل او معرفی و تصریح کرد:مرد میدان کسی است که با عقل باشد و علیرغم وجود ۷۵ لشگر عقل و ۷۵ لشگر جهل طرفدار لشگر عقل باشد .
حجت الاسلام حسناتی در ادامه سخنانش خطاب به کارکنان زندان ها گفت:سعی کنید همیشه با وضو در محل کار حاضر شوید چرا که کار شما در زندان ها عبادت است .
وی ادامه داد:صبر و حلم داشتن برای پاسخگویی به ارباب رجوع،عاقلانه زندگی کردن،امانت دار بودن وخیانت نکردن همراه با رفتار خوب انسانی جزئی از عبادت شما در زندان ها محسوب می گردد.
امام جمعه شهرستان نجف آباد در پایان سخنانش با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) به ده نکته اساسی و مهم در بالا بردن ظرفیت انسانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با فراگیری علم و دانش تا آخرین نفس های خود در راستای افزایش بهره وری و کمک به حل مسایل جامعه گام بردارید.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha