رهایی 15زندانی از طناب دار با بخشش اولیای دم در سال جاری

استادی گفت: آخرین زندانی نجات یافته از طناب دار مربوط به زندان تنکابن است که با همراهی و بخشش اولیای دم، تلاش و همت شورای حل اختلاف این شهرستان و مراجع قضایی مازندران زندانی محکوم به قصاص نفس از دار مجازات نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، "علی استادی" مدیرکل زندان های استان اظهار داشت: با همراهی و بخشش اولیای دم، تلاش و همت بزرگان، ریش سفیدان، مددکاران اجتماعی و شورای حل اختلاف زندان تنکابن و مراجع قضایی مازندران زندانی که محکوم به قصاص بودند از دار مجازات نجات یافتند.
وی افزود: قرآن، قصاص را یکی از احکام مهم اجتماعی اسلام و ضامن حفظ خون ها می داند، اما در عین حال عفو و گذشت را برتر از آن می داند.
مدیرکل زندان های مازندران ادامه داد: زندانی محکوم به قصاص نفس که به مدت ۱۶ سال در زندان به سر می برد و در این مدت اقدامات بسیاری برای کسب رضایت از خانواده مقتول انجام شد، در نهایت با پیگیری های مستمر دادستان، مسؤلان زندان، مددکاران، ریش سفیدان و رضایت خانواده مقتول، محکوم از چوبه دار رهایی یافته است.
"استادی" این اقدام خداپسندانه را پانزدهمین مورد بخشش قصاص از ابتدای سال عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای سال ۱۶۴۹ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که ۱۱۷۹پرونده به سازش و ۴۷۱ پرونده منجر به آزادی زندانی شد و مابقی به علت پرونده ها وجرم های دیگر در زندان های مازندران در حال تحمل حبس هستند.
"علی استادی" عملکرد شش ماهه شورای حل اختلاف زندانهای مازندران را قابل توجه توصیف کرد و گفت: امیدوارم سنت زیبای گذشت و عفو در استان نهادینه شده و تمام مردم در جامعه نسبت به همدیگر این سنت زیبا را به اجرا بگذارند و بی شک بخشش و گذشت منشاء آرامش و آسایش در جامعه است .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha