آئین اختتامیه اولین مسابقات مهارت‌آموزی زندانیان زندان مرکزی قزوین برگزار شد

آئین اختتامیه اولین مسابقات مهارت آموزی زندانیان زندان مرکزی قزوین با حضور مدیران کل زندانها و آموزش فنی وحرفه ای استان و زندانیان منتخب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اولین و مهمترین اولویت سازمان زندانهاست و به حول و قوه الهی و همت همه همکاران خدوم و زحمتکش در مؤسسات کیفری استان، تاکنون برای 700 زندانی اشتغال زائی گردیده و حقوق و دستمزد دریافت می نمایند.

مدیرکل زندانهای استان همکاری وتعامل سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان را برای توسعه اشتغال زندانیان ضروری دانست و اظهار داشت: همکاری و مشارکت بیش از پیش سازمان آموزش فنی و حرفه ای می تواند زمیته کمی وکیفی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را رونق داده و با اشتغالزایی این دسته از آسیب دیدگان اجتماعی، شاهد کاهش تکرار جرم و ایجاد زندگی سالم در بین آنها باشیم.

آئین اختتامیه اولین مسابقات مهارت آموزی زندانیان زندان مرکزی قزوین برگزار شد

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: وقتی زندانی در زندان مهارت فنی وحرفه ای کسب کند و گواهی کسب و کار دریافت نماید؛ تا سقف 2 میلیارد ریال از تسهیلات خود اشتغالی پس از آزادی نیز بهره مند خواهد شد.

بهرامی در ادامه گزارشی از برگزاری اولین مسابقات مهارت آموزی زندانیان ارائه نمود و اعلام کرد: در مرحله اول و شهرستانی این دوره از مسابقات 300 زندانی در 8 رشته شامل جوشکاری، قالی بافی، منبت کاری، قلم زنی، خیاطی، آرایشگری وسراج دوزی شرکت نموده و 90 نفر به مرحله استانی راه یافتند. در پایان این رقابت سه زندانی منتخب هر رشته مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل زندانهای استان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه و رونق مهارت آموزی وایجاد اشتغال در زندانها، زمینه کاهش تکرار جرم،کاهش بازگشت مجدد به زندان و اصلاح مجرمین فراهم شود.

آئین اختتامیه اولین مسابقات مهارت آموزی زندانیان زندان مرکزی قزوین برگزار شد

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره نمود و گفت: اگر مؤمن مجهز به مهارت شغلی باشد و در سایه آن نتواند کسب وکاری راه اندازی کند؛ دین فروشی کرده است.

حجت الاسلام عرب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی اظهار داشت: به همان اندازه که به دانش نیاز داریم؛ به پنجه های کارآمد نیازمندیم. تلاش دولت راه اندازی وتوسعه مهارت آموزی در کشور است.از اینرو سازمان آموزش فنی وحرفه ای بیش از 12 جامعه هدف داشته و یکی از آنها نیز زندانیان است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان تصریح کرد: حرفه آموزی زندانیان جزو اولویت برنامه کاری ما برای کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان است؛ تا افراد توانمند بشوند و بتواند با راه اندازی کسب وکار در جامعه نقش مؤثری ایفا نمایند.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را شناسایی افراد ماهرعنوان کرد وگفت: میتوانیم پس از شناسایی زندانیان ماهر در حرف شغلی مشخص شده، از طریق آزمون ادواری گواهینامه مربی گری صادرکنیم و از همین افراد بعنوان مربی در زندان استفاده نمائیم.

عرب متذکر شد: در این مسابقات هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود نداشته و نفرات برتر استانی در مسابقات کشوری حضور خواهند داشت.

وی درپایان سخنان خود از جدیت و پشتکار مدیر کل و همکاران زندانهای استان برای توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تشکر و قدردانی نمود.

در پایان این مراسم از زندانیان برتر و کارکنان حوزه اشتغال وحرفه آموزی با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای خبر/

آئین اختتامیه اولین مسابقات مهارت آموزی زندانیان زندان مرکزی قزوین برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha